The Body Shop: giftbox strawberry

20140107_124051 Voor kerstmis heb ik deze giftbox van The Body Shop gekregen in de geur strawberry (aardbei). Ik had deze leuk verpakte pakjes al vaak in de winkel zien staan en wou ze stiekem al voor mezelf kopen, maar omdat ik al zoveel producten heb dacht ik: nee, laat ik die andere maar eerst opmaken! En dan ja, kreeg ik deze dus voor kerst en daar was ik super blij mee.

20140107_124837Er zitten 4 producten en een puf in de doos. Ik denk dat in alle pakketjes van The Body Shop wel zo’n puf zit haha! Maar ik had er eigenlijk wel een nieuwe nodig dus dat is mooi meegenomen (uiteindelijk heb ik met Kerst nog meer verzorgingsproducten gekregen en nog 2 pufs, nu kan ik wel een tijdje verder). Maar nu de producten: een blok zeep, een douchegel, een scrub en een body butter, allemaal in de geur aardbei die zalig zoet ruikt.

Strawberry soap
Zeep op plantaardige basis met aardbijenextraxt en duurzame palmolie.

20140107_124700Nu ben ik niet echt zo’n fan van die blokken zeep omdat ik het een beetje onhygiënisch vind, zeker als je deze met verschillende mensen gebruikt. Ik denk dat ik deze gewoon ga houden om mijn handen mee te wassen omdat het wel verspilling is om deze lekker ruikende zeep niet te gebruiken.20140107_124743

Strawberry shower gel
Soap-free cleanser with cold-pressed strawberry seed oil.

20140107_124218Deze douchegel heeft niet zo’n sterke geur, maar als je je ermee wast ruik je wel een subtiele zoetigheid. Dit is een gewone douchegel zoals veel andere denk ik, het heeft niet echt iets apart. Ik heb wel het gevoel alsof deze mijn huid helemaal niet uitdroogt en dat doen vele andere wel, maar dat kan misschien ook zijn omdat ik het in combinatie heb gebruikt met de scrub en de body butter.20140107_125134

Strawberry body polish
Daily gentle exfoliation and cleansing. With mediterranean strawberry extract.

20140107_124242De scrub ruikt echt verschrikkelijk goed, het beste van alle producten vind ik, ik krijg zin om het op te eten als ik eraan ruik! Er zitten kleine pitjes van aardbijen in en dan de scrubbolletjes die redelijk mild zijn. Je kan jezelf hiermee geen stevige scrubbeurt geven maar dat is ook niet nodig bij een product dat je elke dag kan gebruiken want dan zou je huid beschadigt worden.
Ik gebruik deze scrub samen met de puf en natuurlijk water en dan gaat hij heerlijk schuimen. Vooral mijn benen worden heel zacht van dit product.20140107_125030

Body butter
(vreemd dat er bij deze naam geen strawberry voor staat?)

20140107_124418Deze body butter is een beetje ‘hard’ van substantie en dat vind ik altijd lastig om uit het potje te halen met men vingers. Ik heb nu eenmaal altijd lange nagels en dan gaat het product er onder zitten en dat vind ik gewoon niet handig. Dit is natuurlijk wel makkelijk op te lossen door een spateltje te gebruiken.
Het product is redelijk vettig en trekt daardoor niet rap in mijn huid, maar als het dan in trekt is mijn huid heerlijk zacht en gevoed. Dat is alles wat je van een boddy butter verwacht toch? En dan die heerlijk geur er nog bij, dit is een goed product.

Ik ben heel tevreden met deze producten en ik denk dat ik ze wel snel ga opmaken!

XOXO Jerka

Eén reactie

Geef een reactie

