Blush Catrice en Essence

20140109_181222Zonder blush kom nooit de deur uit. Als ik mijn wangen geen extra kleurtje geef vind ik dat ik er niet zo fris en uitgeslapen uitzie. Omdat ik eigenlijk maar één blush had die ik elke dag gebruikte, ben ik een paar nieuwe kleurtjes gaan kopen.

Ik heb twee blushes van Catrice gekocht en twee van Essence.

Wat Essence zegt over de blush: Silky soft blush for a fresh looking complexion all day long.

Wat Catrice zegt over de blush: Silky-soft powder blush for a natural radiant complexion. With vitamin E. Nurturing and smoothens small skin imperfections. Dermatologically tested. Oil-free.

Essence Silky Touch Blush 10 adorable

20140109_182218De eerste Essence blush is in een oud roze kleur en heeft een licht bronzen shimmer. Deze blush is niet zo fel en kan dus makkelijk gedragen worden bij een heftige ooglook. Ik denk niet dat deze kleur bij iedereen zou passen, zeker niet bij mensen met een gebruinde huid. Mensen met een olijfkleurige ondertoon zouden wel heel erg goed met deze blush staan.20140110_133426-1

Essence Silky Touch Blush 60 life’s a cherry

20140109_182307

Dit is een heel felle roze kleur met een beetje oranje erbij. Deze blush heeft een lichte bronzen shimmer. Ik vind een felle blush heel fijn om te dragen en daarom is deze één van mijn favorieten. Als je echt een heel erg lichte huid hebt moet je wel een beetje oppassen met deze blush, ik denk dat het dan té fel wordt. Maar elke andere huidskleur kan deze zeker dragen.20140110_133037-1

Catrice Defining Blush 030 love & peach

20140109_183051Deze Catrice blush is echt mijn favoriet. Het is een rozige perzik kleur met een heel klein beetje zilveren shimmer in. Hij staat heel mooi bij mijn huidskleur (redelijk lichte huid) en is niet té fel, net goed! In combinatie met een donkere huid zal deze kleur net iets te veel oranje worden, maar op een lichte huid is hij zeker geschikt.20140110_133818-1

Catrice Defining Blush 070 Pinkerbell

20140109_183201Dit is een fel roos-paarse blush zonder shimmer in. Dit is echt een kleur die bij elke huidskleur goed zal staan. Het is een blush die je makkelijk elke dag kan dragen, er is niet echt iets speciaal aan en hij geeft je wangen een mooie, natuurlijk roze kleur.20140110_134509-1

Van Catrice had ik al een blush, Defining Blush 040 think pink, die ik sinds augustus elke dag heb gebruikt. Een blush van Essence had ik ook al, Silky Touch Bluch 40 natural beauty, maar deze gebruikte ik elke dag als bronzer.

Wat ik bij deze blushes merk, is dat die van Essence rapper op gaat dan die van Catrice en in beide zit 5 gram.

20140109_182413

20140109_182938Op deze foto’s zie je goed dat de tekening in de Essence blush al helemaal weg is (er zit ook al een kleine deuk in) en bij de Catrice blush is de tekening nog helemaal te zien.

De Essence blushes hebben allemaal een fellere shimmer dan die van Catrice. Ze zijn ook meer poederig terwijl de Catrice blushes een vastere structuur hebben.

Deze budget blushes zijn zeker goed voor hun prijs en ik ben er heel tevreden over!

Bij Kruidvat kan je de Catrice blushes kopen voor €3,59 en die van Essence voor €2,59.

Hebben jullie deze blushes al eens gebruikt? En wat vonden jullie ervan?

XOXO Jerka

Geef een reactie

