Review: Lush Roots haarbehandeling

20140120_130844Al een paar maanden heb ik last van een droge, geïrriteerde hoofdhuid. Ik heb al verschillende shampoo’s, conditioners en haarmaskers geprobeerd maar niets hielp. Op aanraden van een vriendin heb ik dit product van Lush gekocht, de haarbehandeling Roots.

20140120_131127

Wat Lush zegt over Roots: Gezond haar begint bij je wortels. Geef je dunne, fijne haren extra kracht met deze behandeling vol versterkende ingrediënten. Het tintelt op je hoofd, door de mintinfusie en -oliën die hierin zitten. Honing verzacht je haar. Extra virgin olijfolie versterkt en verzorgt je haar. De zoete sinaasappel en neroliolie in Roots zorgen voor een heerlijke geur en hebben invloed op je humeur, je wordt er blij van! Ook zit hier citroenzuur in, dat helpt om je haarschubben beter te laten sluiten zodat je haar meer glanst.

Volgens Lush doet deze behandeling dus heel veel voor je haar en ik kan je nu al zeggen dat het allemaal ook waar is! Ik heb dit product ondertussen drie keer gebruikt in de laatste twee weken en mijn haar ziet er beter uit dan ooit. Mijn hoofdhuid is er ook op vooruit gegaan. Ik heb niet meer zoveel jeuk, bijna geen schilfertjes meer en mijn haar glanst en voelt heel zacht aan.

20140120_131000-tileHet is de bedoeling dat je Roots aanbrengt op je hoofdhuid en bij de haarwortels. Ik doe hier wel een tijdje over (net geen 10 minuten), omdat ik zeker wil zijn dat ik het overal heb aangebracht. Je moet redelijk veel product gebruiken voor één behandeling, ik denk dat ik er ongeveer zes behandelingen zal kunnen uithalen. Maar misschien is mijn probleem daarna helemaal opgelost en moet ik geen nieuwe pot meer kopen. Als je het product een beetje hebt ingemasseerd laat je het nog zo’n 15 à 20 minuten intrekken. Spoel het dan uit met warm water en was je haar met shampoo.

Er zijn twee dingen heel speciaal aan Roots. Als eerste ruikt het echt ongelofelijk goed! Er zitten verschillende soorten munt in en direct als je het potje opendoet komt de heerlijke geur vrij. Ik vind dat het ook een beetje zoet ruikt, echt een speciale geur. Als tweede voel je het product tintelen op je hoofd, ik vind dit heel aangenaam. Ik weet niet waarom maar ik word hier heel rustig van.

20140120_131428

Ik ben heel tevreden over Roots en kan het aan iedereen aanbevelen die een geïrriteerde hoofdhuid heeft, het doet echt wonderen. Je kan Roots kopen in de Lush winkels of op lush.nl. Voor een pot van 225 gram betaal je €19,95.

Hebben jullie misschien nog andere tips tegen een geïrriteerde hoofdhuid?

XOXO Jerka

Geef een reactie

