Review: Essence All About Candies Eyeshadow palette

beginfotoToen ik las dat Essence met dit palette uitkwam was ik niet echt enthousiast. Pastelkleuren in oogschaduw is niet zo mijn ding. Maar toen ik dit palette bij Kruidvat zag, werd ik er toch door aangetrokken. De mooie, schattige kleuren springen direct in het oog.

20140209_162106De verpakking is doorzichtig. Super handig want je ziet direct wat je krijgt. De tekst op het oogschaduwdoosje is zilver en ik vind dat het heel leuk afsteekt tegen de pastelkleuren in het palette.

20140209_162525Op de achterkant staat de naam van het palette: 02 candies. Er is ook een All About Nude versie, die al uitverkocht was bij de Kruidvat waar ik was. Verder staat er een beetje uitleg over het palette op en de ingrediënten. Allemaal op een lichtroze achtergrond, cute!

20140209_162344 - kopie (2)Er zitten zes lichte, pastel kleuren in dit palette, allemaal met shimmer. De twee donkerste kleuren (blauw en groen) hebben een beetje minder shimmer dan de andere. De oogschaduwpannetjes zijn redelijk groot, ze bevatten elk iets minder dan 1,5 gram oogschaduw.

20140209_162344 - kopie20140209_164528De eerste kleur is een pastel gele. Op de swatch ziet hij er eerder goud uit. Ik denk dat deze kleur kan gebruikt worden als highlighter, misschien is hij er iets te goud voor.
De tweede kleur is pastel roos. Ik vind hem er heel metallic uitzien op de swatch.
De derde kleur is een pastel paarse. Deze is een beetje minder roos dan de vorige kleur en meer metallic. Ik vind ze heel hard op elkaar lijken.

20140209_16234420140209_164752De vierde kleur is een licht roze die een beetje neigt naar koraal. Op de swatch ziet hij er heel licht roze uit en lijkt ook weer een beetje op de twee vorige kleuren.
De vijfde kleur is pastel blauw. Ik ben niet zo voor blauwe oogschaduw, maar als ik hem swatchte leek hij eerder zilver met blauwe shimmer. Wel een interessante kleur.
De zesde en laatste kleur is pastel groen. Dit vind ik echt een mooie kleur. Heel licht, vrolijk groen. Op de swatch vind ik ook deze kleur een beetje metallic.

20140209_162312
Ik was niet zo heel enthousiast over dit palette maar langs de andere kant ook weer wel. Ik zal deze kleuren niet snel in een dagelijkse look gebruiken, maar om er mee te experimenteren lijkt me dit een heel leuk palette. De pigmentatie is beter dan ik had verwacht maar nog niet helemaal top. Al bij al een leuk palette met een paar interessante kleuren.

Als ik een paar leuke looks kan maken met dit palette komen deze zeker op de blog!

Je kan het Essence All About Candies Eyeshadow palette voor €3,49 kopen bij Kruidvat.

XOXO Jerka

Geef een reactie

