Review: The Body Shop Vitamine E dag- en nachtcrème

20140209_162643Sinds eind december gebruik ik deze heerlijke dag- en nachtcrème uit de vitamine E lijn van The Body Shop. Deze lijn bestaat al een aantal jaar en de dag- en nachtcrème zijn twee bestsellers. Dat kan ook niet anders want het zijn echt hele fijne producten. In de vitamine E lijn vind je zowel producten voor het gezicht als voor het lichaam en ze kosten allemaal rond de €15 en €20. Ik heb van de dag- en nachtcrème een tester versie die elk 15ml bevat. Als je de normale versie koopt krijg je van elk product 50ml.

dagcrèmeDit is de Vitamine E Moisture Cream, de dagcrème. Hij zit in een klein, lichtroze potje met een zwart deksel. Dat zwart deksel verward mij nog altijd, gewoon omdat ik zwart meer met de nacht accosieer en dus altijd denk dat dit de nachtcrème. Dit vind ik wel een klein beetje vervelend, maar het product zelf vind ik zo fijn dat ik het eigenlijk een klein beetje vergeet. Het deksel werkt met een draai systeem, handig en lekker in gebruik.

dagcrème2Het product zelf is licht roze en heeft een beetje een jelly structuur. En ook een geweldig zoete geur! Ik vind hem heerlijk ruiken maar voor de ochtend heb ik toch liever een frisse geur waar je wakker van word. Als je het product aanbrengt ruik je het niet zo fel maar als je aan het potje ruikt wel, mmmmh! De dagcrème is licht van structuur en brengt heel makkelijk aan, je kan hem goed verdelen over je gezicht en trekt ook heel snel in de huid. Dat vind ik heel goed want ik hou er echt niet van als er een vettig laagje achterblijft bij een dagcrème. Het product is ook echt heel zuinig, je hebt maar een klein beetje nodig om je hele gezicht in te smeren. Ik doe met dit kleine potje van 15ml ondertussen al 2 maanden en ik gebruik hem dagelijks!
Als dit potje eindelijk op zou zijn, ren ik meteen naar The Body Shop om een nieuwe te kopen. Ik ben dus echt heel erg enthousiast over deze dagcrème!

nachtcrèmeDe nachtcrème heet Vitamine E Night Cream, lekker duidelijk. Hij zit net zoals de dagcrème in een klein, lichtroze potje maar deze heeft een doorzichtig deksel met een roze sticker erop. Ook deze werkt met een draai systeem en dus heel handig.

nachtcrème2De nachtcrème is veel dikker van substantie, hij ziet er gewoon echt voedend uit vind ik! Wederom heeft dit product een lichtroze kleur. Hij ruikt een klein beetje minder zoet dan de dagcrème, maar nog altijd heel lekker. Ook deze smeert heel makkelijk over je gezicht maar laat wel een vettig laagje achter. Bij een nachtcrème vind ik dit dan weer helemaal geen probleem. De nachtcrème is nog zuiniger dan de dagcrème, ik heb echt het gevoel dat mijn huid word gevoed ookal breng ik maar een beetje van het product aan. Ook deze gebruik ik al 2 maanden dagelijks en ik denk dat ik nu net in de helft zit.
Deze koop ik ook zeker opnieuw!

 

20140209_163508Ik vind beide producten echt geweldig. De laatste tijd doet mijn huid heel raar en telkens als ik deze producten aanbreng voel en zie ik dat alles weer een beetje in balans wordt gebracht. De producten doen dus prima hun werk, ze hydrateren, voeden en laten mijn huid en er beter uitzien. Ze zijn ook geschikt voor elk huidtype, een aanrader voor iedereen dus!

Als mijn potjes op zijn en ik er nieuwe ga kopen, wil ik zeker nog een paar andere producten uit deze vitamine E lijn proberen. Hebben jullie suggesties?

Je kan deze heerlijke producten bij The Body Shop kopen. Voor de dagcrème betaal je €17,00 en voor de nachtcrème €19,00.

XOXO Jerka

Geef een reactie

