Series die ik volg

series die ik volgEen artikel zoals dit heb ik al op verschillende blogs voorbij zien komen. Ik vind het zelf heel leuk om te lezen en om nieuwe series te ontdekken, dus maak ik dit artikel zodat jullie misschien ook een nieuwe serie vinden. Ik kijk alle series online, omdat op de Belgische televisie bijna geen enkele leuke serie komt, en als dat wel zo is lopen ze bijna altijd een seizoen achter. Er zijn tegenwoordig heel veel sites die afleveringen online zetten een dag na ze zijn uitgekomen op de Amerikaanse televisie, super handig!

PLLAls eerste mijn favoriete serie: Pretty Little Liars! Ik denk dat heel veel mensen deze serie ondertussen wel kennen. Ik heb vroeger de eerste 3 boeken gelezen (de serie is dus gebaseerd op deze boeken) maar daarna ben ik ze eigenlijk een beetje vergeten. Toen ik ontdekte dat er een serie over deze boekenreeks kwam, ben ik hem direct gaan kijken.
Het verhaal gaat over 5 meisjes uit de middelbare school: Allison, Spencer, Hannah, Aria en Emily. Allison word vermist en na een tijdje dood teruggevonden. De andere 4 meisjes krijgen vreemde smsjes en brieven van iemand die zichzelf A noemt. Mensen gaan dood, er gebeuren verschrikkelijke en spannende dingen en elke keer als je denkt te weten wie A is, word het verhaal omgegooid en kan je weer beginnen bij 0. Dit vind ik net zo leuk aan de serie. Bij elke aflevering krijg je alleen maar meer vragen en het word telkens spannender. Nu is ook gebleken dat Allison eigenlijk nog leeft en is ook bekend wie A is. Of toch ongeveer bekend want er blijven dingen gebeuren die nog altijd niet duidelijk zijn!
Op het einde van elke aflevering kan ik niet wachten tot de volgende weer uit is en spijtig genoeg duurt dat een hele week. Als je deze serie nog niet kijkt, doe het dan nu onmiddellijk! Hij is spannend maar er komen zeker ook liefde, girly dingen en blije momenten in voor, er is iets voor iedereen!

 

tbbtIk kijk ook super graag naar The Big Bang Theory. Deze serie gaat over 4 nerds: Sheldon, Howard, Leonard en Rajesh. Sheldon (mijn favoriet!) En Leonard zijn roommates en wonen samen in een appartementsgebouw met de mooie Penny die actrice wil worden. Leonard word onmiddellijk verliefd op Penny en tot iedereens verbazing worden zij na een tijdje ook een koppel. Ondertussen is Howard getrouwd met Bernadette en heeft Sheldon ook een vriendin, Amy (ook mijn favoriet). De afleveringen volgen niet echt op elkaar, ze hebben elk hun eigen verhaal maar de personages blijven wel hetzelfde.
Dit is vooral een grappige serie. Wat ik er ook leuk aan vind is dat het niet over de ‘populaire’ mensen gaat maar over 4 (niet zo normale) nerdy jongens.
Zeker de moeite waard om eens te checken!

 

taahmTwo And A Half Man is ook een fantastisch grappige serie. Ik denk dat iedereen hier al wel over gehoord heeft, zeker toen Charlie Sheen de serie moest verlaten en Ashton Kutcher in zijn plaats kwam. Vele mensen zeiden dat de serie niet meer goed was zonder Charlie, en dat vond ik in het begin ook zeker. Zijn wilde personage miste ik echt. Maar na een tijdje zijn de afleveringen veel beter geworden en ik denk dat ik de serie nu juist leuker vind dan vroeger met Charlie.
Walden (Ashton Kutcher) is een beetje een computernerd en ook miljonair. Hij woont samen met Allen in een beach house in Malibu en samen maken ze de gekste dingen mee met vrouwen. De afleveringen hebben ook elk hun eigen verhaal en volgen dus niet echt op elkaar.

 

twdDe laatste nieuwe serie is The Walking Dead. Zombies, bloed, wapens, drama en spanning, perfecte beschrijving voor deze serie. Er zijn veel verschillende personages die allemaal op een manier met elkaar verbonden zijn. Het leuke aan deze serie vind ik dat er veel hoofdpersonages dood gaan. Nu ja, leuk niet echt maar zo blijft het wel spannend en is het niet zoals elke andere serie.
Op een dag is er dus een virus over de hele wereld verspreid die de meeste mensen in zombies veranderde, in de serie worden ze walkers genoemd. Er zijn nu niet meer veel mensen gezond en ze moeten dus echt vechten om in leven te blijven. Zoeken naar eten, veilig blijven, een schuilplaats zoeken en zorgen dat niemand gebeten of gek word. Heel erg veel nieuwe dingen gebeuren er niet, maar op een of andere manier blijf ik het altijd super spannend vinden. In elke aflevering zijn er verschillende gevechten met walkers, word er altijd wel iemand bijna gebeten en ontstaat er ruzie tussen de hoofdpersonages.
Ik leef altijd mee met de personages omdat ik ze eigenlijk allemaal wel leuk vind. Ze verschillen zo hard van elkaar en toch vormen ze een hechte groep en proberen ze elkaar altijd te redden.
Deze serie is zeker niet voor iedereen bestemd, als je niet houd van zombies, drama of geweld kan je deze beter overslaan. Als je daar net wel van houd is dit zeker een aanrader!

 

t70sEen oude serie die ik onlangs opnieuw ben gaan kijken is That 70’s Show. Dit gaat over een groep jongeren uit de 70’s. Dit is ook weer een grappige serie waarbij de afleveringen niet op elkaar volgen. De personages verschillen allemaal van elkaar en ik denk dat iedereen wel iemand kan vinden waarmee hij/zij zich kan vergelijken. De groep jongeren maakt in elke aflevering wel weer iets grappig mee en als er iets ‘erg’ gebeurd, krijgt Eric bijna altijd de schuld en word daarna ook gestraft door zijn vader, Red, die iedereen een ‘dumbass’ vind.
Een heel leuke serie als je gewoon wil lachen en niet te veel wilt nadenken!

 

friends-seasonLast but not least, Friends! Dit is zonder twijfel mijn all time favorite. Ondertussen heb ik de hele serie (10 seizoenen) al zo vaak gekeken dat ik elke aflevering vanbuiten ken, en toch blijf ik kijken. Het enige dat ik hierover nog ga zeggen is dat dit zo’n super fantastische serie is dat iedereen hem gewoon moet kijken!

 

Kenden jullie deze series al? Wat zijn jou favoriete series?

XOXO Jerka

Geef een reactie

