The Body Shop Born Lippy Lippenbalsem

20140209_163924Ik ben nooit echt een lippenbalsem gebruiker geweest. Ik vond het vettige gevoel op mijn lippen niet fijn en zag nooit echt een goede verbetering. En eigenlijk had ik ook gewoon niet zo’n last van droge of kapotte lippen. Maar sinds vorige winter heb ik daar wel last van en zelfs in de zomer heb ik last van velletjes. Ik heb al verschillende lippenbalsems uitgetest maar ik vond er niet echt eentje die ik helemaal fijn vond. Tot ik vorig jaar een Born Lippy lippenbalsem kreeg voor mijn verjaardag. Ik was helemaal hooked aan dit product en het heeft mijn lippen echt een boost gegeven. De hele zomer had ik geen last van kapotte lippen of velletjes en ik heb het dan ook een aantal maanden niet meer gebruikt. Sinds het weer kouder is geworden een aantal maanden geleden ben ik hem terug gaan gebruiken en merk toch dat mijn lippen er veel beter uitzien als ik de lippenbalsem gebruik. Met Kerstmis kreeg ik nog een andere smaak en nu kan ik lekker afwisselen!

Ik was opzoek naar reviews over de Born Lippy lippenbalsems omdat ik graag nog een andere smaak zou willen kopen en ik wou weten welke de beste zijn. Ik vond helemaal niet zo veel reviews en besloot er dus zelf een artikel over te schrijven omdat dit echt wel een fijn en goed werkend product is.

 

20140209_164041-tileDe Born Lippy lippenbalsems van The Body Shop bestaan al een aantal jaar. Sinds ongeveer een jaar hebben ze een nieuw jasje gekregen en ze zien er nu echt heel leuk uit. De lippenbalsem zit in een doorzichtig, plastic potje met een draaideksel. Op het dekseltje zit een sticker,  in de kleur van de lippenbalsem (die verschilt bij elke smaak), met daarop de naam, de smaak en een heel leuk prentje van lippen. Ik vind het er echt heel leuk uitzien! De potjes gaan ook heel gemakkelijk open en beschadigen niet gemakkelijk, super handig om in je tas te stoppen dus.

 

20140209_163942-tileEn nu het product zelf. De kleur verschilt dus voor elke smaak. In totaal zijn er 4 smaken: watermelon, strawberry, satsuma shimmer en raspberry. Ze zijn ook in sticks te verkrijgen en hiervan zijn er meer smaken.
De lippenbalsem heeft een vaste structuur, als je de potjes ondersteboven in je handtas legt blijft alles dus gewoon op z’n plek zitten. Voor de rest zijn ze zoals een goede lippenbalsem moet zijn: vettig maar ook niet té vettig, heel makkelijk om aan te brengen (kan gewoon met je vingers maar ook met een lippenseel), ze ruiken ongelofelijk goed en smaken ook echt heel lekker! Net fruitige snoepjes. Ik krijg dan ook altijd de neiging om men lippen af te lekken als ik de balsems gebruik.

 

20140209_164009-tileIk heb nog nooit een lippenbalsem gehad die zo lekker in gebruik is en ook echt zijn werk doet. Ik breng hem altijd ’s morgens aan samen met de rest van mijn make-up, na de lunch opnieuw en ’s avonds breng ik hem meerdere keren en ook in een dikkere laag aan. Mijn lippen zien er dan de hele dag mooi en verzorgd uit en ze voelen ook beter aan. Als ik de strawberry gebruik worden mijn lippen subtiel een beetje roder. Kleine scheurtjes worden minder pijnlijk, velletjes gaan sneller weg en blijven ook weg als je de lippenbalsem regelmatig gebruikt.

 

Ik ben heel tevreden over deze lippenbalsems van The Body Shop en ik denk dat ik me ook eens een stick ga aanschaffen.

 

Je kan deze Born Lippy lippenbalsems dus bij The Body Shop krijgen en ze kosten tussen €3,50 en €5,00.

 

XOXO Jerka

Geef een reactie

