Fitness & Health Trends

tumblr_mfe8huVEMl1qgz6q0o1_500_large_largeDe laatste paar maanden ben ik echt in to fitness en gezonder leven. Ik heb sinds kort een abonnement voor de fitness en ik probeer ook lekkere, gezonde maaltijden en snacks te eten. Op social media word hierover ook veel gedeeld en daardoor zijn er de laatste tijd een soort trends ontstaan rond gezond leven. Omdat ik hier zelf dus heel veel mee bezig ben wou ik deze trends met jullie delen!

Voeding

Diëten zie je als maar minder terug. Wat nu in is, is gewoon altijd letten op wat je eet.

gezondIk doe dit nu ongeveer een half jaar en vind het fantastisch. Ik verwerk gezonde ingrediënten in recepten, zit vaak achter mijn pc opzoek naar nieuwe recepten en snacks, eet meestal zes maaltijden per dag die voedzaam en gezond zijn en ik eet niet meer te veel ongezonde snacks. Natuurlijk ga ik af en toe nog eens naar de McDo of eet ik een pizza of een zak chips maar gewoon minder dan vroeger. Er zijn verschillende mensen die dit echt helemaal uit hun leven bannen maar dat vind ik persoonlijk niet nodig. Ik geniet veel te hard van een lekkere burger op heerlijke zure snoepjes.

 

Smoothies zijn niet meer weg te denken uit mijn leven. Ik maak ze bijna elke ochtend en i’m just in love. Ik at bijna nooit ’s morgens omdat ik me dan altijd misselijk voelde, bijvoorbeeld boterhammen of een omelet zijn te zwaar voor mij in de ochtend. Een smoothie is dat helemaal niet en dus dé perfecte oplossing voor mij.

smoothiesDe laatste paar maanden zie je ze ook overal op internet. Qua recept volg ik eigenlijk niet echt iets, meestal gooi ik gewoon dingen in de blender waar ik zin in heb. De laatste paar weken probeer ik wel vaker iets anders. Voor mijn verjaardag vorige week heb ik een boekje gekregen met allemaal smoothie recepten in en daar probeer ik er nu regelmatig wel eentje uit. Hier ga ik zeker ook nog een apart artikel over maken met mijn favoriete smoothies.

 

Over superfoods zijn er verdeelde meningen, de ene zegt dat het helemaal niet werkt, de andere kan niet zonder en merkt een geweldig effect. Zelf vind ik ze wel oke, ik ben er nu nog volop mee aan het experimenteren maar tot nu toe bevalt het mij wel. Ik doe vaak kokospoeder of chiazaden door mijn smoothies en ik zou graag nog andere zaden proberen voor in een salade.

superfoodsDe meeste gekende superfoods zijn denk ik chiazaden, goji bessen, sesamzaad, spirulina, honing, groene thee, hennepzaad, lijnzaad, tarwegras poeder en quinoa.

Ik vind superfoods vooral leuk omdat je bijvoorbeeld een saaie kom yoghurt lekkerder kan maken door een goji bessen en honing aan toe te voegen. Met superfoods ga ik zeker nog experimenteren en misschien komt hierover ook nog wel een apart artikel.

 

Sport

Ik weet niet of er plots veel mensen naar de fitness gaan of ze het al lang deden en de laatste maanden pas delen via social media, maar het laatste half jaar gaan er precies als maar meer mensen fitnessen. Zelfs ik! Sinds begin dit jaar heb ik eindelijk een abonnement bij Basic Fit en ik vind het fitnessen echt wel leuk. Vooral samen met mijn vriend omdat hij mij nog vaak helpt met verschillende oefeningen.

fitnessssssVoor vrouwen is de trend vooral krachttraining. De meeste vrouwen willen er tegenwoordig eerder fit en een beetje gespierd uitzien dan gewoon dun. Ik vind een fit lichaam ook veel mooier en ben zelf dus ook bezig met krachttraining in mijn work out. In het begin kan dit wel een beetje eng zijn, dat vind ik nu soms ook nog. Je staat daar tussen allemaal brede mannen en dat kan heel intimiderend zijn. Omdat ik maar een klein meisje ben heb ik ook altijd het gevoel dat ik word aangestaard als ik daar tussen de gewichten sta, daarom vind ik het ook leuker om met mijn vriend te gaan fitnessen, dan voel ik me toch niet zo ongemakkelijk.

 

Kleding

Voor veel vrouwen is leuke sportkleding een motivatie om te gaan sporten. Ik denk dat we het allemaal wel leuk vinden om er goed uit te zien en de felle, blije kleuren die nu helemaal in zijn geven je onmiddellijk ook meer energie.

outfitsportZelf moet ik dringend eens gaan shoppen voor een goede sportoutfit en sinds ze in Leuven de H&M hebben verbouwd en daar eindelijk ook de sportcollectie verkopen moet ik er echt eens werk van gaan maken!

Dan heb je nog de sportschoenen. De Nike Roshe Run schoenen, Nike Air Maxen en nog verschillende Nike sportmodellen zullen bij velen wel bekend zijn. Niet alleen voor het sporten maar ook onder een skinny jeans om gewoon overdag te dragen.

schoenenIk ben erover aan het denken om Nike Air Maxen aan te schaffen, in zwart, wit, grijs en koraal roze. Ik vind ze ongelofelijk mooi maar toch aan de prijzige kant dus daar denk ik nog even verder over.

 

Zo, dat waren de fitness en health trends voor 2014. Ik denk dat deze ‘hype’ nog wel een tijdje gaat duren omdat het heel erg leuk is en ook gewoon gezond!

XOXO Jerka

Eén reactie

Geef een reactie

