Wenkbrauwen bijtekenen

Ik teken mijn wenkbrauwen nog niet zo heel lang bij. Ongeveer een half jaar geleden ben ik er mee begonnen maar pas sinds een paar maand teken ik ze echt elke dag bij. En sindsdien ben ik er eigenlijk een beetje verslaafd aan geworden. Mijn wenkbrauwen zien er wel redelijk oke uit als ik ze niet bijteken maar ik vind mijzelf toch mooier als ik ze wel bijteken en het geeft je gezicht ook direct een andere, frissere uitstraling. Vandaag laat ik zien hoe ik mijn wenkbrauwen bijteken!

Ik teken mijn wenkbrauwen bij nadat ik de rest van mijn make-up heb aangebracht. Ik heb dus al BB cream, bronzer, blush en mascara op.

Momenteel gebruik ik dit wenkbrauwpotlood van Hema in nummer 09. Het is een donkerbruine kleur die perfect matcht bij mijn haarkleur. Ik borstel mijn wenkbrauwen in de goede vorm en dan begin ik met de onderste lijn. Deze volg ik echt en maak ik alleen langer.
Dan ga ik verder met de bovenste lijn. Ik trek een recht lijn van aan het hoogste punt van mijn wenkbrauw tot het uiteinde, dit stuk maak ik een beetje dikker dan mijn natuurlijk wenkbrauw. Vervolgens teken in het beginpunt van mijn wenkbrauw bij, ik teken aan de bovenkant een rechte lijn tot aan het hoogste punt van mijn wenkbrauw.
Dan kleur ik het uiteinde van mijn wenkbrauw helemaal in en de binnenkant laat ik gewoon zo.
En dan is het tijd om te harde lijnen te vervagen. Ik borstel gewoon over de lijnen aan het begin van mijn wenkbrauw zodat die uitgevaagd worden en het binnenste deel ook een beetje meer kleur geven. In het begin kleurde ik het binnenste ook helemaal in maar dat vind ik nu te heftig dus doe ik het op deze manier.
Als ik ergens niet blij mee ben of als mijn wenkbrauwen niet gelijk zijn dan werk ik ze nog een beetje bij. En dan breng ik wenkbrauwgel (ook van Hema) aan om alles op zijn plek te houden.
20140410_122628En dit is het resultaat! Momenteel ben ik heel blij met hoe mijn wenkbrauwen er uit zien maar dat kan binnen een maand ook helemaal anders zijn.

Ik ben wel nog op zoek naar het perfecte wenkbrauwproduct. Een poeder, potlood of oogschaduw, maakt niet uit. Ik zou er graag een beetje mee experimenteren. Ook ben ik opzoek naar een goede concealer (ook voor onder mijn ogen) om mijn wenkbrauwen nog strakker te maken.

XOXO Jerka

Eén reactie

Geef een reactie

