Hema Bye Bye Eyemake-up Remover Oil

20140509_110323-1Ik gebruik al heel lang dezelfde producten om mijn make-up te verwijderen. Namelijk de oogmake-up reinigingslotion van Nivea en de verfrissende reinigingsmelk van Nivea. Ik vind deze producten nog steeds heel fijn en ze doen hun werk goed. Maar toen ik bij Hema dit leuke busje eyemake-up remover oil zag staan wou ik deze ook wel een proberen.

20140509_105846-1De laatste tijd heb ik last van een redelijk droge huid. Zeker rond mijn ogen en op mijn neus. Het leek me dus wel fijn om deze eyemake-up remover oil te testen. Hopelijk hydrateerd deze mijn huid beter dan de remover die ik nu gebruik.

Op de verpakking: Oogmake-up reinigingsolie. Voor alle soorten oogmake-up. Ongeparfumeerd. Verwijderd op milde wijze alle soorten oogmake-up. Gebruik na deze olie de oogmake-up reinigingsmelk en lotion voor optimale reiniging.

Ik heb alleen de olie en niet de reinigingsmelk of lotion gekocht. Ik verwacht ook gewoon van een oogmake-up remover dat die zijn werk doet, zonder hulp van nog andere producten.

 

20140509_110030-1De verpakking is heel simpel en dat vind ik net mooi. Het busje is van doorzichtig plastic met een zwarte letters en een zwarte draaidop. Als je de dop eraf draait zie je een kleine opening waar het product uitkomt. Deze openingen vind ik zelf heel fijn omdat je makkelijk kan doseren, er komt dus niet direct een grote hoeveelheid uit het busje.

 

20140509_105922-1Ingrediënten: Paraffinum liquidum, Tocopheryl acetate.

Maar twee ingrediënten, dat is weinig!

Paraffinum liquidum is minerale olie. Minerale olie doet eigenlijk niets goed voor je huid. Het sluit je huid af waardoor je poriën verstopt kunnen raken. Als je snel last hebt van puistjes en onzuiverheden kan je producten met minerale oliën best laten liggen. Zelf heb ik hier geen last van. Ik heb al wel vaker producten met minerale olie gebruikt en ik heb nooit een slechte reactie gehad. Een product zoals een dagcrème of iets anders dat een lange tijd op de huid blijft zitten met minerale olie zou ik niet kopen. Maar een oogmake-up remover haal ik er altijd weer af met een lotion of micellair water, het blijft dus niet op mijn huid zitten.

Tocopheryl acetate is ook bekend als vitamine E acetate. Het heeft een antioxidant en beschermend effect.

 

En nu de echte test, doet dit product zijn werk goed?

Mijn make-up wordt verwijderd, maar pas nadat ik verschillende keren over mijn oog ben gegaan. Ik heb liever dat ik maar een paar keer over mijn oog moet wrijven. Make-up verwijderen vind ik namelijk niet zo’n leuk klusje, dus hoe sneller het gaat, hoe beter.

Het product voelt droog aan, precies of je met een droog watje over je oog gaat, niet zo’n prettig gevoel dus. Mijn ogen zijn redelijk gevoelig en als ik er met iets ruw over ga kunnen ze nogal snel gaan irriteren. Door heel veel product op het watje te doen voelt het wel natter aan, maar ja dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik merk wel dat mijn huid rond mijn ogen zachter aanvoelt dan voor ik het product gebruikte. Maar het kan ook zijn dat er nog een klein olie laagje op mijn huid ligt.

 

20140509_110333-1Ik heb zeker al andere make-up removers gebruikt die veel fijner zijn en mijn make-up beter verwijderen. Ik zal dit busje wel opmaken maar niet opnieuw kopen.

Deze make-up remover doet dus wel wat hij moet doen maar ik vind het persoonlijk niet zo fijn.

Als je deze eyemake-up remover wel eens wil testen kan je hem voor €1,95 bij Hema kopen.

XOXO Jerka

Geef een reactie

