Essence XXXL Longlasting Lipgloss MATT Effect 05 Velvet Rose

20140509_135417Sins februari heeft Essence een nieuw lipproduct, namelijk een matte lipgloss. Ik vind matte lippen super mooi. Het ziet er stijlvol uit en het kan je make-up look net dat extraatje geven. Deze matte lipgloss van Essence is heel makkelijk aan te brengen met de lipglossapplicator, maar plakt niet zoals een normale lipgloss!

Er zijn in totaal drie matte kleuren: 05 Velvet Rose, 06 Soft Nude en 07 Silky Red. Ik heb 05 Velvet Rose gekocht, maar ik zou heel graag ook 07 Silky Red hebben.

 

20140509_135337De lipgloss zit in een doorzichtige tube met een zwarte draaidop. Handig, want zo die je direct welke kleur het is en vind je hem ook makkelijk terug in je stash. De andere (glanzende) lipglosses van Essence hebben dezelfde verpakking, wat misschien wel een beetje verwarrend kan zijn.

De applicator is zacht en lang. Ik vind het soms een beetje onhandig om de lipgloss aan te brengen omdat de applicator langer is dan bij een andere lipgloss.

 

20140509_135636-105 Velvet Rose is een lichtroze nudekleur. Perfect voor bij een felle ooglook of gewoon als je toch iets op je lippen wil maar niets opvallend.

20140511_100858-1Als je de lipgloss aanbrengt blijft hij eerst nog een beetje glanzend, maar na een paar minuutjes is alles opgedroogd en ook matt.

20140511_100834-1 Wat mij direct opvalt is de extreem zoete geur. Ik vind het wel leuk als een lipproduct een lekker geur heeft, maar om het een hele dag te ruiken vind ik toch niet zo aangenaam. Gelukkig neemt de zoete geur af eens de lipgloss op je lippen zit.

20140511_100910-1XXXL longlasting is deze lipgloss niet. Na een maaltijd moet je hem zeker bijwerken want dan blijft er alleen nog een rand aan je liplijn over. Maar voor €2,39 vind ik dat helemaal niet erg!

 

De Essence XXXL longlasting lipgloss MATT Effect 05 Velvet Rose kan je kopen bij Kruidvat.

XOXO Jerka

Geef een reactie

