Hema Foundation 02

P1010244Ik ben niet echt een fan van foundation. Jaren geleden droeg ik het elke dag, met een oranje hoofd als gevolg. Toen ik eindelijk inzag dat dat niet oké was ben ik gewoon gestopt met het dragen van foundation. Ongeveer 4 jaar lang droeg ik het alleen maar voor speciale gelegenheden. Sinds een paar maanden ben ik er weer mee begonnen. En dan nog niet eens echte foundation, maar BB cream. De laatste tijd merk ik dat is soms toch een beetje meer dekking wil en daarom ging ik opzoek naar een echte (niet te dure) foundation. Bij Hema zag ik deze foundation voor lichte tot medium dekking en ik nam hem mee om te testen.

Er zijn in totaal drie kleuren van deze foundation: 01 is een lichte foundation met roze ondertoon, 02 is ook een lichte foundation maar met een gele ondertoon en 03 is een iets donkerdere foundation met een roze ondertoon. Er is dus niet zoveel keuze.

Ik heb foundation 02 gekocht. Ik heb een duidelijke gele ondertoon en ben ook vrij licht. De kleur ziet er alsnog een beetje te donker uit voor mijn huid, maar omdat deze foundation een lichte dekking zou moeten geven denk ik dat dat wel in orde komt.

 

P1010263-tileDe verpakking is simpel en mooi, zoals bij de meeste producten van Hema. Een plastic tube met zwarte letters en een zwarte draaidop.

Op de verpakking: Foundation. Luchtige textuur voor een natuurlijke, transparante teint. Verrijkt met vitamine E die helpt beschermen tegen invloeden van buitenaf. Geschikt voor alle huidtypen. Lichte tot medium dekking. Dermatologisch getest. Ongeparfumeerd.

P1010262Als je de dop van de tube draait zie je dat de foundation uit een klein gaatje komt, makkelijk om te doseren!

 

P1010275De foundation is redelijk vast, hij is niet zo vloeibaar dat hij van je hand loopt. Als ik de foundation zo op mijn hand zie, ziet hij er toch redelijk dekkend uit.

P1010278Als ik hem wil uitvegen merk ik direct dat ik veel te veel product op mijn hand heb gedaan, wat betekend dat deze foundation zuinig in gebruik is.

P1010290Als de foundation helemaal is uitgeveegd zie je dat hij redelijk goed matcht met mijn huidskleur. En hij is niet super dekkend, gelukkig, zoals op de verpakking staat heeft hij een lichte tot medium dekking.

P1010302P1010311-tileEn dit is de foundation aangebracht op mijn gezicht. I like it! Hij geeft meer dekking dan een BB cream, maar toch niet té veel, net goed voor mij. Hij droogt een beetje glanzend op, leuk voor diegenen die graag een ‘gezonde’ glans willen. De kleur vind ik goed, misschien is hij nét iets te donker voor mij, maar het valt niet zo hard op.

Full FaceHier heb ik de rest van mijn make-up ook aangebracht.

Zuinig is deze foundation zeker! Ik had echt niet veel nodig en omdat er 40ml in deze tube zit kan je er wel een tijdje mee doen.

 

Ik ben blij met deze foundation! Hij geeft net de goede dekking die ik wil en hij voelt ook goed aan op mijn huid.

Je kan deze foundation kopen voor €3,50 bij Hema.

XOXO Jerka

Geef een reactie

