Essence Viva Brasil Effect Nails Set

P1010623De limited edition collecties van Essence komen vaak niet in de Kruidvat bij mij in de stad en als ze er wel verkocht worden zijn ze vaak onmiddellijk uitverkocht. Eindelijk heb ik eens geluk gehad en heb ik deze effect nails set uit de Viva Brasil collectie kunnen bemachtigen.

P1010552Deze Viva Brasil Effect Nails Set van Essence bevat 3 tubetjes met glitter. Een oranje neon kleur, een roze neon kleur en een groene neon kleur. Super vrolijke kleurtjes die perfect zijn voor de zomer.

P1010620-tileDe tubetjes zijn van doorzichtig, hard plastic met een draaidop. Ze zitten verpakt in een kartonnen doosje in vrolijke kleurtjes en er staat uitleg op over hoe je de glitters best kan gebruiken.

P1010637De glitters zien eruit als korreltjes zand en de kleuren zijn echt heel fel!

 

P1010612Op de verpakking staat dat je eerst een laag nagellak moet aanbrengen en de glitter over de natte nagel moet strooien. Dan moet je de overtollige glitter weg borstelen en de nagel goed laten drogen.

Ik gebruik glitters en speciale nail art alleen in combinatie met gelnagels, maar voor deze review ga ik het gewoon met nagellak proberen om te kijken of dat ook goed lukt.

P1010703P1010706-tileDe groene glitter breng in aan op een groene lak, de roze glitter op een roze lak en de groene glitter op een groene lak. Zo word de felheid van de kleuren nog extra versterkt. Ik wacht een paar minuten tot ik de overtollige glitter er afborstel omdat ik bang ben dat alle glitters van de nagel gaan als ik het er onmiddellijk afborstel. Je kan tijdens het wachten niets aanraken of het zit vol met glitter!

P1010713Op mijn duim heb ik de 3 glitters samen aangebracht met alleen een doorzichtige base coat eronder. Het gaat wel maar de kleuren zijn dan minder fel.

P1010718Nadat ik de overtollige glitters er afborstel word het effect minder. Als je aan je nagel komt blijft er ook glitter afkomen, niet zo handig.

P1010720-tileNa een paar uur waren er veel glitters verdwenen en zag je al veel van de nagellak erdoor komen. Het ziet er dan nog wel leuk uit maar ik vind het toch minder mooi.

Het eindresultaat is dus wel mooi, maar zelf zou ik het niet met nagellak gebruiken. Ik ga ze wel zowizo gebruiken met gelnagels omdat ik er zeker van ben dat de glitters dan wel heel mooi blijven.

Je kan de Essence Viva Brasil Effect Nails Set kopen bij Kruidvat voor €2,59.

XOXO Jerka

  1. Pingback: Monthly Favorites: Juni 2014 | Jerka's Beauty
  2. Pingback: NOTD: Summer Paradise | Jerka's Beauty
  3. IsabellaEliane

    Het geeft wel een heel mooi effect, al die gekleurde glittertjes ! Jammer dat ze er zo snel weer af vallen. En idd, je zou ze ook met een gel kunnen mengen voor gelnagels ❤
    X

Geef een reactie

