Hema Mascara 3D effect

P1010563Een favoriete mascara heb ik niet. Ik vind het leuk om vaak af te wisselen als het om mascara gaat. Als er eentje op is koop eigenlijk bijna nooit dezelfde opnieuw, alleen als ik het écht een heel goed product vind. De mascara die ik nu gebruik ziet er niet meer zo heel goed uit dus ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe. Bij Hema kwam ik deze mascara tegen, een hele simpele verpakking maar het 3D effect sprak mij wel aan.

P1010562Een zwarte huls met witte letters, heel simpel en mooi zoals bij de meeste make-up producten van Hema. Er staan geen ingrediënten op de verpakking en op de site van Hema kan ik ook niets vinden. Meestal kan je wel aan de kassa in de winkel naar de ingrediënten vragen en dan krijg je een lijstje met alles erop.

P1010565Het borsteltje is niet gemaakt van ‘echte haartjes’ maar is helemaal van rubber. Ik gebruik liever een borsteltje met echte haartjes dus dit is wel even een bummer. Dit borsteltje pakt makkelijk teveel product op waardoor je snel klontertjes krijgt. Het is smal, waardoor je wel goed alle haartjes kan meenemen zonder veel product op je ooglid te krijgen.

Deze mascara beloofd dat je wimpers goed gesepareerd worden, dat ze meer volume en lengte krijgen en dat de wimpers ook een mooiere krul krijgen. Maar gebeurd dat ook werkelijk?

P1010572-tileOp de bovenste twee foto’s zie je mijn wimpers zonder iets op. Na 1 laag mascara zijn mijn wimpers wel mooi gesepareerd en hebben ze ook meer lengte. Maar van het volume en de mooie krul merk ik niet zo veel. Ik breng àltijd 2 lagen mascara aan dus bij deze heb ik dat ook gedaan. Door het vele product dat van het borsteltje komt gaan mijn wimpers tegen elkaar plakken en blijft er van de separatie dus niets meer over. De krul word een beetje mooier en de wimpers worden ook weer langer maar volume is er nog steeds niet te zien. Mijn wimpers zijn van nature redelijk lang maar heel dun. Ik wil dus juist meer volume en niet té veel lengte.

Als je huid van lengte en dikke, bij elkaar geplakte wimpers is deze mascara misschien wel iets voor jou. Maar ik vind hem persoonlijk niet veel goeds doen. Misschien dat ik deze voor mijn onderste wimperrand gebruik, want daar doet hij niets verkeerd, maar voor de rest denk ik niet dat ik deze mascara er snel ga bij pakken.

De Hema Mascara 3D effect kan je kopen bij Hema voor €5 euro.

XOXO Jerka

Geef een reactie

