My Make-up Story TAG

large (7)De My Make-up Story TAG is een TAG die vragen bevat over jou make-up verhaal. Bij andere bloggers lees ik deze TAG heel graag, dus heb ik besloten om hem zelf ook in te vullen!

Hoe oud was je toen je met make-up begon?

Ik zat in het 2de middelbaar en was dus 13-14 jaar. Het enige dat ik toen deed was een super dikke streep zwart oogpotlood onder mijn oog. Absoluut geen idee waarom haha!

 

Hoe ben je met make-up begonnen?

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk dat ik ging shoppen met vriendinnen en dan bij Kruidvat make-up zag liggen. We vonden het er wel leuk uitzien en dan hebben we een aantal dingen gekocht.

large (2)

Wat zijn enkele van je favoriete merken?

Essence en Catrice zijn mijn favoriete budgetmerken. Duurdere make-up heb ik niet zo veel maar ik vind MAC en Guerlain wel fantastisch.

 

Wat betekent make-up voor jou?

Ik heb schoonheidsverzorging gestudeerd, waarbij ik ook make-up lessen had. Het is de laatste paar jaar dus wel een groot deel van mijn leven geweest. Ik vind het vooral heel erg leuk om met make-up bezig te zijn en nieuwe dingen te leren. Ik zou graag make-up artist worden, dus ik denk dat make-up wel veel voor mij betekent!

large (5)

Als je maar 4 producten op je gezicht zou mogen dragen, welke zouden dat dan zijn?

BB cream, bronzer, wenkbrauwpoeder/potlood en mascara.

 

Wat vind je het leukste aan make-up?

Ik vind het heel leuk om te zien dat je mensen mooier kan maken en dat ze daar dan ook echt blij mee kunnen zijn. Als je bijvoorbeeld iemand met heel erge acne een flawless huid kan geven of iemand met bijna onzichtbare wenkbrauwen toch wenkbrauwen kan geven, fantastisch! Gewoon met make-up bezig zijn en nieuwe dingen leren doe ik heel graag.

large (6)

Wat vind je van drogisterij make-up versus duurdere merken?

Ik koop meestal goedkopere make-up en maar af en toe iets duurder. Er zijn natuurlijk goedkope producten die verschrikkelijk zijn en helemaal niet werken, maar dan ben je ook niet veel geld kwijt. Ik heb ook al duurdere make-up gekocht die echt op niets trok en dan was ik in 1 keer €40 kwijt! Je betaald vaak voor de verpakking en de merknaam. Ik zal alleen duurdere make-up kopen als ik van verschillende mensen heb gehoord dat het product écht goed is.

 

Welke tip heb je voor beginnende make-up gebruikers?

Begin met iets simpel! Met neutrale tinten zoals bruin, grijs en beige kan je niet te veel fout doen. Probeer niet om super ingewikkelde look te maken, want er is een grote kans dat dat niet lukt. Oefen thuis en zoek kleuren die goed bij jou passen.

large (3)

Welke make-up trend heb jij nooit begrepen?

Super dunne wenkbrauwen. Een aantal jaar geleden was het echt in om een heel dun boogje te hebben en het is gewoon lelijk! Het doet ook niets goed voor hoe je gezicht er in zijn geheel uitziet.

Een foundation gebruiken die 10 tinten donkerder is dan je echte huidskleur zal ik ook nooit snappen.

 

Wat vind je van de beauty community op Youtube?

Geweldig! Iedereen kan nu zoveel dingen leren door video’s te kijken. Je hoeft je niet meer af te vragen wat je met dit potloodje moet doen of waar je bronzer moet aanbrengen, even opzoeken en je weet het! Zelf heb ik ook al heel veel bijgeleerd over make-up, zelfs dingen die ik op school niet eens geleerd heb.

 

Als je dit een leuke TAG vind vul hem dan zeker zelf ook in!

XOXO Jerka

Geef een reactie

