The Hunger Games TAG

the-hunger-games-the-hunger-games-28620884-1280-800Ik ben een klein beetje verslaafd aan The Hunger Games en toen ik deze tag tegen kwam kon ik niet anders dan hem invullen. Let wel op voor je dit artikel leest, er staan spoilers in over het hele verhaal (de 3 boeken)! Als je liever niet weet wat er gebeurd, lees dan niet verder!

the-hunger-games-trilogy What is your favorite book in The Hunger Games trilogy?

Onmiddellijk al de moeilijkst vraag! Ik vind alle 3 boeken namelijk geweldig. Als ik echt moet kiezen ga ik toch voor de eerste. Het begin van alles en ik weet nog dat ik het heel leuk vond om de personages te leren kennen.

How long would you last in The Hunger Games?

Ik denk dat ik wel redelijk ver zou geraken, misschien zelfs winnen… Ofwel suck ik verschrikkelijk en ben ik de eerste die sterft.

What was the strangest thing you thought was going to happen in the books, but didn’t?

Eigenlijk was ik bij elk nieuw hoofdstuk verrast over wat er gebeurde en dacht ik zelf niet zo veel na over wat er zou kunnen gebeuren. Het enige dat ik mij kan herinneren is dat ik verbaasd was dat Katniss en Gale niet samen eindigen en dat Gale zelfs in een ander district gaat wonen.

How where you introduced to The Hunger Games?

Ik wist wel dat de boeken een grote hype waren en dat er veel mensen enthousiast waren toen de eerste film uitkwam, maar zelf was ik er niet echt mee bezig. Ik dacht dat het iets Twilight achtig was en had er niet veel interesse in. Toen mijn vriend vroeg om de film samen te kijken zei ik toch maar ja, om eens te kijken what all the fuss was about. En oh god, ik vond de film fantastisch! Een paar weken later ben ik de boeken gaan kopen en heb ze allemaal op een maand tijd uitgelezen.

poisen berries Favorite moment that happens in The Hunger Games?

Het einde van het eerste boek, met de poisen berries. Katniss wil het systeem dwars zitten en iedereen denkt eigenlijk dat ze het voor de liefde doet. Eigenlijk is dat moment ook het begin van àlles dat ze gaan meemaken.

Who is your favorite character?

In het eerste boek was dat Katniss. Maar in het 2de en 3de boek was Peeta mijn favoriet en nu nog steeds!

the-hunger-games-catching-fire-trailer-screenshot-the-capitol What district would you live in?

Langs 1 kant zou ik super graag in The Capitol willen wonen: al het eten, de make-up en kleding, de luxe, … maar ik zou er helemaal niet mee akkoord gaan wat er in de districten gebeurd en het concept van The Games zou ik ook verschrikkelijk vinden.

What was the most emotional moment in the books for you?

Wanneer Peeta terugkomt uit The Capitol en hij helemaal gebrainwashed is en daardoor Katniss haat. Dat vond ik echt verschrikkelijk. De dood van Prim was ook geen leuk moment.

What item from home would you take to the arena with you as a token?

Een foto van alle mensen waar ik van hou. Het zou me extra kracht geven om te winnen zodat ik ze terug zou kunnen zien.

What was the most evil plan someone made in the books?

Er gebeuren zoveel evil dingen! Het uitmoorden van de mensen in de districten door The Capitol, zodat ze hun macht kunnen behouden vind ik toch wel heel gemeen.

What are you looking forward to most in the movie?

Op het einde van dit jaar komt de 3de film uit en ik kan gewoon niet wachten! Ik ben wel heel benieuwd om district 13 te zien en ook hoe geloofwaardig Peeta Katniss zal kunnen haten.

effie Who is your favorite villain in the trilogy?

Effie! Ze is misschien niet echt een villain, maar ze is zeker ook niet goed! Ze gaat akkoord met de meeste ideeën van The Capitol, maar in haar eigen rare reden geeft ze ook echt wel om Katniss en Peeta.

Ik kan echt niet wachten op de laatste film en vind het tegelijk ook heel jammer dat het dan gedaan zal zijn…

Capitol-Portraits-The-Hunger-Games-Catching-FireWat vind jij van The Hunger Games?

XOXO Jerka

Geef een reactie

