MUA Undressed Eyeshadow palette

image

Sinds een paar maanden wordt Make Up Academy (MUA) bij Kruidvat verkocht en sindsdien heb ik er alleen maar goede dingen over gehoord. Ik was erg benieuwd naar de oogschaduw paletten met 12 kleuren. Ze zijn heel budget-proof en daarom was ik wel benieuwd naar de kwaliteit van de oogschaduws. Telkens als ik voor het MUA schap stond waren de meeste oogschaduw paletten uitverkocht, een aantal dagen geleden waren ze er eindelijk weer en één van de paletten die ik meenam is het Undressed palette.

Dit prachtige Undressed palette zou een dupe zijn van het populaire Naked 1 palette van Urban Decay. Ik ben er al een hele tijd over aan het denken om dat palette te kopen, maar het is toch wel aan de prijzige kant (rond €45). Een goede dupe vinden zou dus wel héél leuk zijn!

Het Undressed oogschaduw palette van MUA heeft een zwarte, plastic verpakking met vanboven een doorzichtig deel zodat je de oogschaduwkleuren goed kunt zien. Het ziet er wel een beetje goedkoop uit en het voelt niet heel er stevig, maar ik vind het zeker wel meevallen en heb hier ook helemaal geen probleem

image

Waar ik heel blij van word is een safety seal! De meeste budget merken bij Kruidvat hebben nooit iets van safety, iedereen kan ze dus gebruiken in de winkel en dat is niet hygiënisch. Good job dus van MUA om hier als budget merk toch aan te denken.

image

Op de achterkant van het palette vind je de ingrediënten en de namen van de oogschaduws.

image

Het palette heeft dus 12 verschillende kleuren. Je vind ook een dubbelzijdige sponsapplicator in het palette, het enige wat ik daarover kan zeggen is WHY? Ik ken volgens mij niemand die deze applicators gebruikt…

image

De 12 oogschaduwkleuren zijn allemaal nude tinten. De meeste kleuren hebben een warme ondertoon en zijn ook shimmery. Alleen de derde en de vijfde kleur op de bovenste rij hebben een matte finish.

image

Dit is de bovenste rij van het palette. Ik was heel erg verbaasd door de pigmentatie! De oogschaduws hebben echt een goede kwaliteit en brengen ook gemakkelijk aan.

image

Dit is de onderste rij van het palette. Zoals je ziet zijn deze donkere kleuren iets beter gepigmenteerd. Alleen Fuel is iets minder, je kan deze zwarte kleur wel gemakkelijk opbouwen.

Ik ben heel erg blij met dit palette. De pigmentatie is heel goed voor zo’n budget palette en ik ben echt verbaasd. Na een beetje opzoekwerk ontdekte ik dat dit oogschaduw palette echt wel een goede dupe is van het Naked 1 palette van Urban Decay. Het is natuurlijk wel leuker om het échte palette te hebben, maar voor nu ben ik heel tevreden met deze mooie dupe van MUA.

Dit prachtige MUA Undressed Eyeshadow palette is verkrijgbaar bij geselecteerde Kruidvat filialen in België en Nederland en kost €5,99.

XOXO Jerka

Eén reactie

Geef een reactie

