Catrice Re-touch Light Reflecting Concealer

P1020146Op dagen dat ik maar weinig geslapen heb en daardoor donkere kringen onder mijn ogen heb, vind ik het fijn om een concealer toe te voegen aan mijn make-up. Ik heb een redelijk lichte huid en heb dan ook een lichte concealer nodig, en dat is niet altijd even makkelijk te vinden, zeker niet als je niet al te veel geld uit wil geven. Bij Kruidvat zag ik deze concealer van Catrice liggen en hij leek me wel het proberen waard!

Wat Catrice zegt over deze concealer: De ultieme romige, lichte concealer voor stralende ogen en een frisse uitstraling: lichtreflecterende pigmenten en een medium dekking gecombineerd met hydraterende ingrediënten verbergen donkere kringen onder de ogen en camoufleren andere kleine oneffenheden in een mum van tijd. De zachte textuur voelt prettig aan op de gevoelige huid rond je ogen. In een premium zilveren draaipen. Verkrijgbaar in 3 tinten: 005 Light Nude, 010 Ivory en 020 Light Beige.

P1020168De verpakking van deze concealer vind ik mooi, zilver met grijze letters op. Het oogt heel luxe en absoluut niet goedkoop. De concealer kopt uit de pen door aan de onderkant te draaien. Bij het eerste gebruik moet je hier echt wel een tijdje aan draaien voor er iets uitkomt maar daarna gaat het makkelijk.

P1020170Het product komt dan uit de haartjes aan de andere kant. Ik vind dit systeem wel handig omdat je je vingers niet vuil hoeft te maken om de concealer aan te brengen, dat gaat gewoon makkelijk met het kleine kwastje. Wel gebruik ik een andere kwast om de concealer uit te blenden.

P1020179De structuur van deze concealer ziet er erg dik uit. Dit is trouwens 010 Ivory.

P1020183Als ik hem wil uitwrijven lukt dat niet echt heel goed. Je ziet duidelijk de overgang naar mijn huid, die randen kreeg ik niet goed weggeblend.

P1020553-tileOp de bovenste foto heb ik BB cream aangebracht en op de onderste foto heb ik de Re-touch Light Reflecting Concealer onder mijn ogen aangebracht.

De donkere kringen onder mijn ogen worden wel minder maar ik vind het resultaat toch niet echt spectaculair. Ook ziet het er redelijk cakey uit, je ziet de concealer echt zitten. Zeker bij mijn binnenste ooghoeken lijkt het alsof ik allemaal droge velletjes heb, terwijl dat helemaal zo niet is zonder concealer. Van die hydraterende ingrediënten zie ik dus niet veel terug.

Voor mijn huid doet deze concealer dus niet veel goeds. Ook is de kleur toch net iets te donker voor mij.

Voor iemand met een vettere huid onder de ogen zou deze concealer misschien wel een goede oplossing zijn! Wil jij deze Re-touch Light Reflecting Concealer van Catrice eens uitproberen, dan kan je hem bij Kruidvat vinden voor €3,99.

XOXO Jerka

Geef een reactie

