Beauty UK Prime fx Foundation Primer

Beauty UK primer beginfotoBeauty UK was voor mij een onbekend merk tot een paar maanden geleden. Ik was naar een aantal webshops aan het kijken, opzoek naar nieuwe, leuke producten, toen ik dit mooie, zwarte tubetje tegenkwam. Ik had alleen oogschaduw primers in mijn stash en geen foundation primers. De verpakking en beschrijving van het product spraken mij heel erg aan en omdat deze primer budget vriendelijk is bestelde ik hem!

Beauty UK primer openingDe verpakking van dit product vind ik echt heel mooi. Zacht, zwart en matt met witte letters. De draaidop komt er makkelijk af maar zal zeker niet vanzelf losgaan en de opening zorgt ervoor dat je veel controle hebt over hoeveel product er uit de tube komt. De verpakking is ook klein, dat maakt het handig om deze primer mee in je handtas of op reis te nemen.

Beauty UK primer BackDe ingrediënten.

Deze primer belooft dat je huid er silky-smooth zal uitzien na het aanbrengen. Ook zou olie worden opgenomen door de primer en daardoor zou je huid er minder vet uit moeten zien. Je zou je foundation perfect kunnen blenden en je make-up zou langer blijven zitten. Je kan deze primer dus best gebruiken als je een iets vettere huid hebt. Zelf heb ik een heel moeilijk huidtype, ik heb een tekort aan vocht en teveel aan talg. Mijn huid is dus droog en vet tegelijk. Vooral mijn T-zone (voorhoofd, neus, kin) is een probleem, soms heel erg vet, andere dagen schilferig en droog. Ik zou deze primer dus alleen gebruiken op dagen dat mijn huid vetter is.

Beauty UK primer swatchHet product heeft een stevige structuur.

Beauty UK primer swatch half uitgeveegd - helemaal uitgeveegdHier zie je de primer links een beetje uitgeveegd en rechts helemaal uitgeveegd. Ik voel direct dat dit product veel siliconen bevat. Dat is wel vaker zo bij primers. Ik heb hier niet echt last van maar er zijn verschillende mensen die deze structuur helemaal niet prettig vinden. Als ik de primer helemaal heb uitgeveegd voelt mijn huid heel zacht en hij ziet er ook matter uit.

Beauty UK primer voor - alleen - met bbcreamHier zie je links mijn huid zonder iets op, in het midden alleen de primer en rechts de primer met daarover BB cream aangebracht.

De vele siliconen in dit product voelen wel een beetje raar op mijn huid, omdat ik deze structuur helemaal niet gewoon ben. Mijn huid word echt heel erg zacht na het aanbrengen en ook een beetje egaler. Maar als ik mijn BB cream (die ik elke dag gebruik) erover aanbreng gaat het mis.

Beauty UK primer met bbcream2Hier een close-up van mijn neus met primer en BB cream. Je ziet heel duidelijk veel schilfers. Op mijn neus, een beetje op mijn voorhoofd en op de lachlijnen naast mijn neus. Het ziet er echt niet mooi uit, terwijl de rest van mijn huid wel perfect in orde is. Op mijn wangen werd de BB cream echt mooi geblend met mijn huid en hij bleef ook een hele dag mooi zitten.

Voor mensen met een droge huid is de primer van Beauty UK echt een no-go! Heb je een vettere huid dan kan ik je deze primer zeker aanraden. Ik ga hem vanaf nu enkel op mijn wangen aanbrengen want dat resultaat vind ik dus wel mooi.

Je kan deze Beauty UK Prime fx Foundation Primer bestellen bij beauty88.nl voor €6,99.

XOXO Jerka

Eén reactie

Geef een reactie

