Watched Movies #1

Filmreviews lezen vind ik heel leuk, net zoals nieuwe films ontdekken. Bij verschillende bloggers zag ik af en toe een artikel voorbij komen waarin ze de films bespreken die ze de afgelopen tijd hebben gezien. Het leek me wel leuk om dat ook eens te doen! Vandaag bespreek ik de Harry Potter films, The Lego Movie, Killers en Divergent.

Hp-harry-potter-34907716-1280-800Harry Potter series

Elke zaterdag van de zomervakantie word er op Vier een Harry Potter film uitgezonden. Dit gaf mij het idee om de hele reeks nog eens opnieuw te kijken, voor de derde of vierde keer alweer. Omdat ik niet elke zaterdag avond thuis ben of tv kan kijken besloot ik om de films gewoon op mijn computer te kijken (doe ik eigenlijk met bijna elke film). Momenteel ben ik alweer bij part 1 van The Deathly Hallows. Iedereen kent Harry Potter wel denk ik en heeft zeker al 1 van de films gezien. Ik wil toch nog eens zeggen dat deze films echt fantastisch zijn! De magie, de actie, de emoties, … Ik vind alle Harry Potter films gewoon geweldig en dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik ze bekijk.

The-Lego-MovieThe Lego Movie

Samen met mijn vriend heb ik ook eindelijk The Lego Movie gekeken. Deze film speelt zich af in een wereld van Lego die in gevaar is omdat de leider alles naar zijn zin wil hebben. Hij wil alles,mensen en voorwerpen, vastlijmen zodat alles altijd perfect op zijn plaats staat. Natuurlijk wil de bevolking dat niet en daarom gaat er een groepje Lego-mannetjes tegen de leider in en gaan ze proberen om alles op te lossen.

Ik heb heel veel gelachen bij deze film. Er komt veel flauwe humor in voor, but that’s what I like! Ook zijn er heel veel grappige referenties naar andere films. Deze films is zeker niet alleen voor jonge kindjes, ik vond hem helemaal awesome!

killersheiglkutcherKillers

Killers is al een paar jaar oud, namelijk van 2010. Ik heb deze film al verschillende keren gezien en vind hem dus wel echt goed. Spencer (Ashton Kutcher) speelt een secret killer en leert op één van zijn geheime missies Jen (Katherine Heigl) kennen. Ze worden verliefd, Spencer stopt met zijn carrière en word een normale, werkende man. Maar blijkbaar stap je niet zomaar uit de killing business want een paar jaar later proberen plots heel veel mensen hem te vermoorden. Hij moet alles opbiechten aan zijn vrouw Jen en moeten dan vluchten.

Dit is een romantische komedie met veel actie. Veel geweren, ontploffingen en doden maar niet echt op een gewelddadige manier. Een rare uitleg maar het is echt zo. Er worden heel de film door grappige dingen gezegd waardoor al het geweld heel luchtig word. Zeker een aanrader als je zoals mij van lachen en actie houd.

maxresdefaultDivergent

Ik heb de boeken niet gelezen maar toch keek ik uit naar deze film. Na de film te zien ben ik trouwens wel van plan om de boeken te lezen. Divergent gaat over een wereld waarin iedereen in factions is verdeeld. Als je 16 bent moet je een test doen om te helpen bepalen in welke groep je de rest van je leven zal doorbrengen. Tris, het hoofdpersonage, hoort bij geen elke groep, ze is divergent. Niemand mag dit te weten komen want dan word ze vermoord. Divergents worden namelijk niet geaccepteerd door de leider en worden daarom vermoord. Tris kiest uiteindelijk om bij faction Dauntless te gaan. Daar leert ze Four kennen, die haar helpt te verbergen dat ze divergent is. Uiteindelijk ontstaat er een oorlog omdat de leider alles onder controle wil hebben. Tris en Four proberen dit tegen te houden.

Een film met veel emotie, actie en ook wel goed acteerwerk. Toch had ik er meer van verwacht. Ik denk dat dat vooral komt omdat ik zoveel mensen heb horen zeggen dat de film fantastisch was en dat vond ik hem niet. Ik vond deze film zeker niet slecht! Er kwam veel variatie in voor en is daardoor gericht op een breed publiek. Toch vond ik alles een beetje voorspelbaar en viel zeker het einde mij tegen. Een leuke film om gezien te hebben, maar niet één die ik bij veel mensen zou aanraden. Toch kijk ik stiekem wel uit naar het vervolg.

Zo, dat waren de films die ik de afgelopen tijd heb gezien!

XOXO Jerka

Geef een reactie

