Essence All About Matt! Oil-free Foundation

Essence All About Matt beginfotoEssence is één van mijn favoriete budgetmerken maar een foundation van dit merk had ik nog nooit geprobeerd. Toen ik deze All About Matt! Oil-free Foundation zag liggen zag hij er wel veelbelovend uit en heb ik hem meegenomen om te testen. Ik heb de foundation een aantal keer gedragen en laat jullie weten wat ik ervan vind!

De producten uit de All About Matt! lijn van Essence zijn helemaal olie-vrij en zorgen ervoor dat je huid er matt, egaal en zijdezacht uitziet. Deze foundation heeft een long-lasting formule waardoor hij 12 uur perfect zou blijven zitten. De foundation zou een goede dekking moeten geven waardoor hij onzuiverheden goed bedekt, zonder de poriën te verstoppen. Deze foundation is verkrijgbaar in drie kleuren: 10 matt beige, 20 matt nude en 30 matt sand. Ik heb de lichtste kleur, 10 matt beige.

Zelfs de verpakking is matt! De tube ziet er vrolijk en opvallend uit maar ook een beetje goedkoop. Ik vind dit niet erg want het is natuurlijk ook een budget product. De tube ligt makkelijk in je hand en is ook niet al te groot. Omdat hij ook nog eens van plastic is kan je hem makkelijk meenemen.

Essence All About Matt BackDe ingrediënten.

Essence All About Matt openingDe opening van de tube is handig, je hebt controle over hoeveel product eruit komt. Het enige nadeel is dat de draaidop snel vies word omdat alle foundation er in blijft zitten. Je kan dit oplossen door na elk gebruik de opening goed af te kuisen, maar daar ben ik zelf toch een beetje te lui voor.

Essence All About Matt swatchDe textuur van deze foundation is erg vloeibaar.

Essence All About Matt swatch half uitgeveegd - helemaal uitgeveegdRechts zie je de foundation half uitgeveegd en links helemaal uitgeveegd. De kleur matcht gelukkig redelijk goed met mijn huid. Je ziet hier ook onmiddellijk dat de dekking goed is.

Essence All About Matt voor - alleen - met poederWat mij onmiddellijk opvalt na het aanbrengen van de foundation is dat hij op mijn huid eigenlijk niet zo matt is. Je ziet op mijn neus en wangen nog een duidelijke glans, maat ik vind dat effect wel mooi. Als ik de foundation afpoeder is hij wel helemaal matt. De dekking vind ik echt heel goed. Rode vlekjes en kringen onder mijn ogen worden mooi bedekt en je hebt dus eigenlijk geen concealer meer nodig. De foundation voelt ook erg prettig op mijn huid. Bij foundation die een goede dekking hebben krijg ik vaak het gevoel dat er echt iets op mijn huid ligt, bij de foundation heb ik dat helemaal niet. Over het long-lasting effect ben ik zeker te spreken, de foundation blijft de hele dag mooi zitten en gaat bijvoorbeeld niet creasen onder de ogen. Het matte effect is niet zo spectaculair. Mijn T-zone heeft door de dag wel een beetje poeder nodig.

Op een normale dag zou ik deze foundation niet zo snel dragen, gewoon omdat ik dan niet van een hele dekkende foundation hou. Maar bij gelegenheden dat ik wel een dekkende foundation wil zal ik zeker naar deze grijpen. Hij is betaalbaar, brengt makkelijk aan, voelt goed op de huid en maakt de huid ook mooi egaal.

Voor mensen met een droge huid is deze foundation waarschijnlijk minder. Een droog plekje word makkelijk geaccentueerd door deze olie-vrije foundation.

Je kan deze All About Matt! Oil-free Foundation van Essence bij Kruidvat kopen voor €3,95.

XOXO Jerka

Geef een reactie

