DIY – Ripped Jeans

P1020962Ik vind de ripped jeans trend helemaal fantastisch. Een paar jaar geleden kocht ik al een skinny ripped jeans maar daar ben ik spijtig genoeg uitgegroeid en moest ik dus opzoek naar een nieuwe. Omdat ik nergens het perfecte model vond, heb ik er zelf maar één gemaakt! Ik heb foto’s gemaakt van het hele proces om ze vandaag met jullie te delen zodat je misschien zelf ook een ripped jeans kan maken.

Voor deze DIY heb je helemaal niet veel nodig, alleen een schaar, een jeansbroek en je handen!

P1020945Begin met de broek aan te doen. Zo kan je heel makkelijk perfect zien waar de scheuren komen en moet je niet gaan gokken. Wees wel extra voorzichtig omdat je met de schaar dicht bij je huid moet komen.

Nu kan je beslissen waar je de scheuren wil maken. Je kan eventueel met potlood een lijn tekenen maar voor mij moet het allemaal niet zo precies zijn dus doe ik dat niet.

P1020946P1020947Als je beslist hebt waar je een scheur wil maken neem je de stof op die plaats tussen je vingers en je maakt een klein knipje.

P1020948P1020949Maak dat kleine knipje een beetje groter door er met je schaar horizontaal in te knippen.

P1020950P1020951En dan ga je scheuren! Je kan zelf kiezen hoe groot je de scheur maakt, helemaal tot aan de naden van je broek of iets kleiner.

P1020953P1020952P1020954Omdat de scheur nu nog niet zo heel duidelijk is vind ik het fijner om hem groter maken. Knip langs 1 kant een klein knipje naar boven en langs de andere kant naar beneden.

P1020955Om de scheur nog ruwer de maken kan je met de zijkant van de schaar over de randen gaan zodat de draadjes losser komen.

P1020956En dan is dit het resultaat!

Ik heb zelf nog meerdere scheuren in deze broek gemaakt, sommige kleiner dan andere en ik ben echt heel blij met het resultaat!

P1020960 P1020958 P1020957

XOXO Jerka

Eén reactie

Geef een reactie

