Real Techniques Expert Face Brush & Setting Brush

P1020475Na zoveel goede reviews over Real Techniques en na het zien hoeveel mensen deze kwasten in hun kwastenhouder hebben staan moest ik er ook aan geloven. Ik heb mijn eerste Real Techniques kwasten gekocht! En ik kan je nu al verklappen dat ik er heel erg blij mee ben. Ik kocht de Expert Face Brush, voor foundation, setting powder, blush en eigenlijk voor alles op het gezicht en ook kocht ik de Setting Brush, een kleinere kwast waarmee je makkelijk poeder of highlighter kan aanbrengen op een klein deel van je gezicht.

P1020474Als eerste wil ik zeggen dat ik de verpakking echt fantastisch vind. Hij is van stevig, doorzichtig plastic gemaakt zodat je de kwast onmiddellijk kan zien maar hij niet beschadigd wordt. Ik heb de verpakking zelfs een paar dagen op mijn make-up tafel laten liggen omdat ik ze te mooi vond om weg te gooien! Uiteindelijk heb ik dat toch maar gedaan omdat ze een beetje in de weg lagen.

pixiwooOp de verpakking vind je informatie over hoe je de kwast het best kan gebruiken en ook over de owners van Real Techniques, namelijk Nic en Sam Chapman aka Pixiwoo op Youtube. Nic en Sam zijn zussen en beide make-up artiesten. Ze hebben in Engeland zelfs een opleidingscentrum waar ze lessen geven over make-up. In de tutorials op hun Youtube-kanaal maken ze veel gebruik van hun Real Techniques kwasten en ze zijn dus zeker de moeite waard om eens te bekijken als je met de kwasten wil leren werken. Ook zijn hun make-up skills fantastisch en maken ze echt prachtige looks.

Expert Face Brush

P1020486P1020477P1020479 - kopieDe Expert Face Brush kan je gebruiken om foundation, poeder, blush, highlighter of bronzer aan te brengen. Eigenlijk alle producten die je op je gezicht gebruikt. Waar deze kwast vooral voor bedoelt is, is het perfect blenden van je foundation zodat je huid er flawless uitziet.

P1020489-tileDe haren van de Expert Face Brush zijn van synthetisch materiaal gemaakt. Dat wil zeggen dat je deze kwast voor zowel poederproducten als vloeibare make-up kunt gebruiken. Ook zijn synthetische haren makkelijk te reinigen en er hebben geen dieren geleden voor deze kwasten! De kwast lijkt op een bufferkwast, maar de haren zijn iets ronder afgesneden. Ik heb nog geen kwast zoals deze in mijn collectie en ben dus heel benieuwd hoe hij zijn werk doet.

Sinds ik de Expert Face Brush heb gekocht, heb ik geen andere kwast meer gebruikt om mijn foundation aan te brengen. Mijn foundation wordt beter geblend en daardoor ziet mijn huid er ook beter uit. De kwast ligt heel fijn in mijn hand en is super makkelijk in gebruik. Het enige minpuntje is de onderkant van de kwast. Die loopt breed uit waardoor hij veel plaats inneemt in mijn kwastenhouder.

Setting Brush

P1020500P1020480P1020481 - kopieDe setting Brush kan je gebruiken om poederproducten mee aan te brengen. Hij is heel handig om de huid onder de ogen of de T-zone mee af te poederen. Je kan hem ook gebruiken om highlighter of blush mee aan te brengen.

P1020496-tileP1020502De haren van de Setting Brush zijn ook van synthetisch materiaal gemaakt. Ze zijn extra zacht en voelen ook heel aangenaam op de huid. De kwast is niet veel groter dan mijn duim, echt gemaakt om kleine oppervlakken mee af te poederen dus.

Ik gebruik deze kwast vooral om highlighter aan te brengen en af en toe om de huid onder mijn ogen af te poederen. Ik vind het fijn om geen poeder aan te brengen op mijn wangen, maar onder mijn ogen moet het wel afgepoedert worden. Met een grote powder brush kan ik helemaal niet nauwkeurig werken en deze kleine Setting Brush is dus een beetje mijn redder in ‘nood’. Voor highlighter heeft deze kwast ook net een goede grootte. Ik gebruik hem voor op mijn jukbeenderen maar ook op mijn wenkbrauwbot. Ook deze kwast vind ik helemaal geweldig!

P1020510Zoals je wel kan merken ben ik heel blij met deze Real Techniques kwasten en ik denk dat ik er binnenkort nog wel een paar bij ga kopen. Zeker nu ze ook in Lookiss in Leuven te koop zijn!

Ik heb de Expert Face Brush voor €14,50 en de Setting Brush voor €9,50 op beauty88.nl gekocht. Maar nu kan ik ze eindelijk in mijn eigen stad kopen, bij Lookiss (happy, happy, happy en niet zo goed voor de portemonnee…)!

Heb jij nog een echte aanrader van Real Techniques?

XOXO Jerka

Eén reactie

Geef een reactie

