MUA Lipstick

P1020780De oogschaduwpaletten van MUA vind ik fantastisch en daarom wou ik graag nog meer dingen proberen van dit merk. Ik heb al eerder een artikel geschreven over een Kiss Proof Lip Stain waar ik niet echt enthousiast over was. Maar toen ik laatst weer voor het MUA schap stond bij Kruidvat werd ik toch wel benieuwd naar de lipsticks. Ik nam 2 gewone lipsticks mee en 1 matte en deze review ik vandaag.

P1020777De gewone, creamy lipsticks van MUA hebben een zwarte huls met zilveren details. De verpakking spreekt mij niet heel erg aan maar ik vind het er wel oké uitzien. De matte lipsticks komen in een witte huls met zilveren details en dit vind ik er toch een beetje goedkoop uitzien. De hulzen zijn ook niet echt stevig en gaan makkelijk open, niet handig als je ze wil meenemen in je handtas.

P1020800Wat ik wel fantastisch vind aan de verpakking is dit! Onderaan de huls vind je een klein potje dat je kan losdraaien, met daarin een beetje lipstick. Heel handig als je graag met een lippenseel werkt.

P1020785P1020813 P1030092 P1030099De lipstick waar ik het meest enthousiast over ben is shade 1, spijtig genoeg geen leuke namen voor de lipsticks maar een nummer. Dit is een diep rode, vampy kleur die perfect is voor de herfst! Deze lipstick is ontzettend creamy en brengt daardoor heel makkelijk aan maar je moet hem ook wel op tijd bijwerken.

P1030107Na 2 uur en een lunch zag de lipstick er zo uit. De kleur is aan de binnenkant van mijn lippen vervaagt en de lipstick is ook in de lijntjes boven mijn lippen getrokken. Misschien valt dit op te lossen met een lippotlood, dat moet ik nog maar even uittesten want ik vind deze kleur ontzettend mooi!

P1020788 P1020810P1030086 P1030089De volgende creamy lipstick is shade 4. Een bubblegum roze kleur in de huls, maar op mijn lippen zie ik niet veel terug van die kleur. Er komt heel erg weinig pigment van deze lipstick en hij ziet er eerder uit als een licht getinte lippenbalsem en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een lipstick. Ook deze lipstick is heel creamy en glijd makkelijk over de lippen. Ook is hij een beetje hydraterend, maar voor de rest valt hij echt dik tegen, zeker geen aanrader!

P1020792 P1020806P1030079 P1030081De matte lipstick die ik kocht heeft wel een naam, namelijk Pouty Pink, een zacht roze kleur. Bij het aanbrengen merk ik al onmiddellijk dat ook deze lipstick niet mijn favoriet is. Hij brengt echt niet makkelijk aan en is heel stroef. Ook komt er niet veel kleur van de lipstick. De velletjes op mijn lippen worden plots heel zichtbaar dus voor het aanbrengen van deze lipstick raad ik aan om je lippen even te scrubben. Uiteindelijk vind ik de kleur van deze lipstick wel oké. Niet heel veel pigment en zeker scrubben voor gebruik, maar ik vind het er wel leuk uitzien.

Ik denk dat ik voorlopig geen MUA lipsticks meer koop. Enkel als een kleur mij heel erg aanspreekt of als ik een fantastische review heb gelezen zullen ze nog in mijn winkelmandje belanden. Bij elke lipstick die ik heb gekocht was er wel iets mis, heel erg jammer want de oogschaduw van MUA vind ik van zo’n goede kwaliteit.

P1020795De matte lipsticks van MUA kosten €3,49 en de gewone, creamy lipsticks €2,99.

XOXO Jerka

Geef een reactie

