Hema It’s My Beautiful Skin Day Skincare

P1020912Een tijdje geleden heeft Hema al hun skincare producten veranderd. De verpakkingen zien er heel anders en moderner uit, er zijn nieuwe lijnen bij gekomen en de formule van sommige bestaande producten is veranderd. Ik gebruikte al een hele lange tijd een aantal verzorgingsproducten van Hema en was dan ook heel benieuwd naar de nieuwe producten. Bij mijn eerste aankoop heb ik het simpel gehouden. Ik nam een masker, scrub en reinigingsdoekjes mee, allemaal van de It’s My Beautiful Skin Day lijn. Ben je benieuwd naar deze producten? Lees dan verder voor mijn review!

P1020936It’s My Beautiful Skin Day Hydrating Scrub Cream (all skin types)
Als eerste viel mijn oog op deze scrub. Ik vind het heel leuk dat de verpakking doorzichtig is en je daardoor de blauwe scrubbolletjes kan zien, call me crazy maar ik vind dit fascinerend om naar te kijken! De rest van de verpakking spreekt mij ook erg aan. Simpele zwarte letters, een vrolijk blauw detail en een klik dop (of hoe je die dingen ook noemt).

P1020940Geen gedoe om met natte handen je dop open te krijgen, die dan uit je handen valt… Nee, gewoon simpel openklikken en klaar!

P1020937Op de achterkant van de verpakking vind je de ingrediënten van deze scrub cream.

P1020938En ook een beetje meer informatie over het product en een kleine gebruiksaanwijzing.

P1020939De tube is niet zo heel groot, hij bevat 75ml. Van een scrub moet je nooit te veel in één keer gebruiken dus je komt wel een tijdje toe met deze hoeveelheid. Ik gebruik deze scrub nu al ongeveer 4 weken, 2 keer per week en ik zit net over de helft.

P1020941 P1020942De scrub is een dikke, witte crème met blauwe scrubbolletjes.

Ik gebruik deze scrub nu ongeveer een maand en ben er heel tevreden over! Ik merk echt dat mijn huid na gebruik gehydrateerd is en ook mega zacht aanvoelt. Als ik onzuiverheden heb merk ik ook dat ze veel sneller weg gaan als ik de scrub gebruik. De bolletjes in de scrub lossen niet op, wat ik zelf heel fijn vind. Ik scrub mijn huid liever zacht, voor een langere tijd, dan hard, voor een korte tijd. Als ik een scrub gebruik waarvan de bolletjes oplossen, zijn deze soms veel te snel verdwenen en dan is het scrub effect ook weg. Bij deze scrub heb je dat dus niet.
Als je een drogere huid hebt raad ik deze scrub zeker aan! Je voelt het hydraterende effect echt heel goed en je huid ziet er na gebruik ook frisser uit. Mensen met een vettere huid kunnen deze scrub natuurlijk ook gebruiken, want elke huid heeft hydratatie nodig!

P1020926It’s My Beautiful Skin Day Hydrating Face Mask (all skin types)
Mij kan je altijd blij maken met een masker. Ik word er altijd super relaxed van en ik hou van het gevoel dat mijn huid goed verzorgd wordt. Geen wonder dus dat ik dit masker kocht.
De verpakking is anders dan die van de scrub. Deze tube is namelijk niet doorzichtig, maar wit. Wel met dezelfde zwarte tekst en het leuke blauwe detail.

P1020931En ook weer een goede dop!

P1020927De ingrediënten vind je terug op de achterkant.

P1020929Samen met informatie over dit masker en een gebruiksaanwijzing.

P1020930Deze tube is ook niet al te groot, opnieuw 75ml. Dit vind ik wel een beetje weinig voor een masker. Je moet dit product natuurlijk over je hele gezicht aanbrengen en ik breng graag op mijn neus een extra dikke laag aan. Ook deze tube gebruik ik nu ongeveer 4 weken, 2 à 3 keer per week en hij is al zo goed als leeg.

P1020933 P1020935Dit masker is blauw! Ik vind het altijd super leuk als een masker een andere kleur heeft dan gewoon wit. Altijd toch een beetje grappig als je dan in de spiegel kijkt. De textuur van dit masker is een beetje vloeibaarder dan de scrub.

Over dit product ben ik ook heel enthousiast. Mijn huid voelt na gebruik super gehydrateerd en zacht aan. Sommige maskers kunnen wel eens een vettig laagje achterlaten na het afnemen, maar dit masker doet dat helemaal niet. Sinds ik dit product gebruik merk ik echt dat ik minder onzuiverheden heb. Meestal krijg ik puistjes op mijn kin en soms op mijn voorhoofd, sinds ik dit masker gebruik heb ik daar bijna geen last meer van gehad. Mijn huid ziet er ook gewoon heel egaal en fris uit.
Dit product kan ik aanraden aan iedereen! Ik heb zelf een tekort aan vocht en heb dus veel hydratatie nodig. Maar ik heb ook een teveel aan talg (vet) en gebruik dus niet graag vettige producten. Dit masker is daar helemaal perfect voor. Het heeft eerder een waterachtige structuur dan een vette maar hij hydrateerd echt heel goed.

P1020919It’s My Beautiful Skin Day Cleansing & Softening Cleansing Wipes (for normal/combination skin)
Als laatste nam ik deze reinigingsdoekjes mee. Na een lange dag (of nacht) heb ik vaak geen zin om mijn make-up af te nemen en dan is zo’n reinigingsdoekje een makkelijke oplossing.
De verpakking is opnieuw wit, met zwarte letters en een blauw detail.

P1020921Op de achterkant de ingrediënten.

P1020920En informatie en een gebruiksaanwijzing.

Er zitten 25 doekjes in deze verpakking. De grootte van de verpakking is redelijk standaard voor reinigingsdoekjes denk ik.

P1020922P1020923Om de doekjes eruit te halen moet je een flapje opentrekken, dat je daarna weer dicht kan plakken. De doekjes komen er heel makkelijk uit.

P1020924De doekjes zijn vierkant en hebben een aangename grootte, genoeg om al je make-up ermee af te halen.

P1020925Als je beter naar het doekje gaat kijken zie je allemaal kleine bolletjes terug. Deze dienen om je make-up beter aan het doekje te laten hechten.

Ik weet niet goed hoe ik moet uitleggen wat er gebeurde toen ik de doekjes op mijn gezicht ging testen. Het enige wat ik kan zeggen is AUW AUW AUW AUW!!!!! Van de eerste seconde dat het reinigingsdoekje mijn gezicht aanraakte begon alles mega hard te prikken en branden. Ik heb op mijn tanden gebeten en toch al mijn make-up eraf gehaald, maar oh god wat was dat een hel. Mijn make-up ging er prima af, over mijn wimpers moest ik wel even harder wrijven om al mijn mascara eraf te halen. Maar dit was de eerste en laatste keer dat ik mijn gezicht aanraakte met zo’n doekje. Ik heb geen idee waarom het zoveel pijn deed en misschien ligt het gewoon aan mijn huid, maar ik overdrijf echt niet. Het brandde zo hard! Als je deze doekjes ook hebt gebruikt laat dan zeker weten of het bij jou ook zo’n pijn deed, of juist niet.

Over de scrub en masker ben ik super enthousiast en deze ga ik zeker nog opnieuw kopen. De reinigingsdoekjes gebruik ik nu om swatches van mijn armen af te halen (want daar brand het niet), maar als deze op zijn koop ik ze zeker niet meer opnieuw.
Ik ben benieuwd naar de andere verzorgingsproducten van Hema en zal er zeker nog een paar testen!

Je kan al deze produten kopen bij Hema. De scrub cream kost €2,75, het masker ook €2,75 en de reinigingsdoekjes €1,95.

XOXO Jerka

Geef een reactie

