Real Techniques Miracle Complexion Sponge

P1020513Ik ben nooit echt fan geweest van mijn make-up aanbrengen met een spons. Met een kwast vind ik het veel sneller gaan en ik kan het ook mooier en egaler aanbrengen dan. Sinds de Beautyblender spons zo populair is geworden was ik toch wel benieuwd geworden naar het resultaat ervan. Nu verschillende goedkopere merken ook zijn uitgekomen met zo’n spons heb ik toch besloten om er eentje te kopen, namelijk de Miracle Complexion Sponge van Real Techniques. Deze oranje spons heeft al veel goede reviews gekregen en als je mijn menig er over wil weten moet je zeker verder lezen!

 

P1020515 P1020514-tileDe spons komt in een plastic verpakking met op de voor- en achterkant informatie over de spons.

P1020521De verpakking is niet heel makkelijk te openen… Je moet de bovenkant opendoen en dan kan je een plastiekje met de spons in er uit halen.

P1020524En zo ziet de spons eruit. Hij is niet heel groot, ongeveer even lang als mijn vingers.

P1020523De spons is ei-vormig, maar heeft een afgesneden kant. Daarmee kan je makkelijk make-up aanbregen op grote oppervlakken, zoals je wangen en voorhoofd. Met de puntige kant kan je makkelijk rond je neus en ogen gaan.

P1020525Je kan de spons nat en droog gebruiken. Droog is hij redelijk stevig en niet makkelijk samen te drukken. Zelf heb ik hem nog niet nat gebruikt omdat ik dat gewoon helemaal niet fijn vind.

P1030182 P1030183En dit is het resultaat. Ik heb de Garnier BB Cream gerbruikt, die ik elke dag draag. Wat mij opvalt is dat ik minder dekking heb met deze spons dan met een kwast en daarom ziet het resultaat er ook natuurlijker uit vind ik. Het aanbrengen van de ging toch wel een beetje lastiger rond mijn neus en ogen en ik heb er dan ook langer over gedaan dan normaal. De spons zuigt niet zoveel foundation op als andere sponzen die ik al heb geprobeerd maar toch verlies je nog een deel van je product. Ik heb extra BB cream moeten bijnemen omdat ik niet genoeg had om mijn hele gezicht te bedekken. Dat vind ik het grootste nadeel aan make-up sponzen, maar dat is nu eenmaal zo bij elke spons.

Ik zal deze spons er zeker niet elke dag bijnemen om mijn BB cream aan te brengen, maar ik vind het wel een leuke toevoeging aan mijn make-upverzameling.

Als je wel een fan bent van foundation aanbrengen met een make-upspons kan ik je deze Miracle Complexion Sponge zeker aanraden. Je kan hem op verschillende webshops kopen en ook bij Lookiss in Leuven voor €6,99.

XOXO Jerka

  1. Kiss & Make-up

    Ik heb zelf jaaaaaaaarenlang trouw de beauty blender gebruikt! Maar ik begin nu wel benieuwd te worden naar de alternatieven die er tegenwoordig zijn. Ik hou zelf echt van foundation sponzen, dus dit is wel wat voor mij denk ik.

    • Jerka

      Ik heb zelf de beauty blender niet dus kan ook niet zeggen of deze beter is. Maar als je graag foundation sponzen gebruikt kan ik deze van Real Techniques zeker aanraden!

Geef een reactie

