Catrice Nagellak

P1030459Nu ik op school geen té opvallende nagels meer mag hebben ben ik weer helemaal in to nagellak. Ik heb altijd een dun laagje gel op mijn nagels, in een natuurlijke kleur, en daar doe ik dan nagellak over. De nagellak blijft héél lang mooi en ik vaak niet van kleur veranderen. Als ik een les heb waarbij ik geen opvallende nagels mag hebben haal ik de nagellak er gewoon af. Super handig! Omdat ik niet super veel nagellak heb en ik mijn kleurtjes een beetje beu was heb ik weer een paar nieuwe lakjes gekocht, namelijk deze drie van Catrice.

P1030424Catrice Luxury Laquers Million Brilliance 07 Stars & Stories
De Luxury Laquers lijn van Catrice herken je vooral aan de grote hoeveelheid glitters die de lakjes bevatten.

P1030426Pas wel even op dat je de extra dop eerst van het potje aftrekt. Als je dat niet doet kan je borsteltje er makkelijk uitvallen tijdens het lakken. Ik vind dit systeem eigenlijk niet zo handig. Als je het niet weet kan je echt een knoeiboel veroorzaken. De lakjes van Chanel hebben dit systeem ook, misschien wil Catrice je hiermee een extra luxe gevoel geven.

P1030425 P1030427Ik ben een ongelofelijke fan van alles met goud en deze lak viel mij dan ook onmiddellijk op in de winkel. De nagellak heeft als basiskleur metallic goud en daarin zijn prachtige gouden glitters gemengd. De kleur is echt heel metallic en dat ziet er super leuk uit! Je nagels hebben in elk licht een ander effect en soms lijkt het wel alsof je een folie op je nagels hebt.

P1030413 P1030411Omdat er zoveel glitters in de lak zitten was ik een beetje bezorgd over hoe deze zou lakken. Maar daar had ik mij helemaal niet druk over moeten maken! De nagellak is wel dikker dan een normale lak, maar hij lakt wel verassend goed. Ook is hij goed dekkend, na twee laagjes zag je niets meer van de nagel eronder.

Ondertussen heb ik deze nagellak al ongeveer 10 dagen op mijn nagels, zonder bij te werken, en hij ziet er nog héél goed uit. Ik heb natuurlijk wel gelnagels onder de lak waardoor elke nagellak langer blijft zitten. Maar 10 dagen? Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt. Op normale, sterke nagels zou hij wel 4 of 5 dagen mooi blijven denk ik.
Het afhalen van deze lak is dan weer niet zo leuk. Het is een glitterlak en die gaan er nu eenmaal niet makkelijk af. Het is dus handig om een speciale glitter base coat te gebruiken .

Ik ben heel blij met deze nagellak! Hij blijft lang zitten, glittert fantastisch en hij is ook perfect voor de feestdagen.
Je kan de Luxury Laquers van Catrice voor €3,59 kopen bij Kruidvat.

P1030442Catrice Ombre Top Coat 01 Colour of Change
De ombre trend vind je tegenwoordig in alles terug: kleding, haar, interieur en ook op je nagels. Catrice doet ook mee aan deze trend heeft een ombre top coat uitgebracht. Je kan deze top coat gebruiken op alle lichte kleuren nagellak. Zo krijg je nagels die van licht naar donker gaan. Hoe meer laagjes je aanbrengt, hoe donkerder de nagel wordt.

P1030443-tile

P1030451Het eerste dat mij opviel is de vloeibaarheid van deze lak. Hij is heel lopend, net water. Daardoor brengt hij soms een beetje moeilijk aan.De nagellak ziet er in het potje donkerrood uit. Ik vraag me dan af of bijvoorbeeld een blauwe lak dan ook roder wordt als je deze lak erover aanbrengt.

P1030333 P1030331Ik probeerde deze ombre top coat op een licht roze lak en dat is redelijk goed gelukt! Ik kreeg mijn nagels niet helemaal egaal, maar dat is misschien omdat ik alle laagjes niet perfect heb laten drogen. Je hebt namelijk wel een tijdje werk aan je nagels als je dit wil doen. Ik vind het effect fijn, maar ik werd toch wel ongeduldig om telkens te wachten na elke laag.

Een klein werkpuntje dus, de nagellak mag wel sneller opdrogen. Wil je graag dit leuke ombre effect ook op je nagels, dan kan je deze ombre top coat voor €2,99 kopen bij Kruidvat.

P1030431Catrice Ultimate Nail Laquer 50 Glitterazzi
In de normale, Ultimate Nail Laquer, nagellak lijn van Catrice vind je ook een paar speciale top coats.

P1030432-tile P1030440

Glitterazi heeft als basislak een gewone, doorzichte lak. Daar zijn grote stukken glitter doorgemengd. De opvallendste kleur van de glitters is blauw, maar je ziet ook groen, geel, paars en goud ertussen. Je kan de stukjes glitter niet heel makkelijk oppakken met het borsteltje. Daarom heb ik twee laagjes aangebracht en nu zie je de glitters wel op elke nagel.

P1030350 P1030342Ook over de lak ben ik enthousiast! Ik vind het effect heel mooi en je kan het over heel veel lakjes aanbrengen om het iets extra te geven. Deze lak kan je bij Kruidvat vinden voor €2,99.

P1030420De nagellakjes van Catrice vind ik in het algemeen altijd wel fijn. Zeker de moeite waard om ze eens uit te proberen!

XOXO Jerka

Eén reactie

Geef een reactie

