Christmas Confessions

image

Hello, my name is Jerka and I’m addicted to Christmas. Ja, echt heel erg addicted. Ik denk dat er wel veel mensen zijn die Kerstmis heel leuk vinden, maar ik behoor tot die groep die een beetje over board gaat. In het algemeen ben ik een zomer persoon, ik hou van de zon en van warmte. Maar vanaf begin november kan ik mezelf niet meer inhouden en wil ik Kerstmis!

Wanneer de zomer gedaan is en het weer slechter begint te worden word ik altijd een beetje depressief. Het enige leuke aan de herfst vind ik de blaadjes die van de bomen vallen en het feit dat je weer heel veel kaarsen kan branden. Niet dat ik in de zomer geen kaarsen aandoe, want ja kaarsen zijn misschien ook een kleine verslaving. Het enige waar ik dan naar uit kijk is de week van Kerstmis. Mijn ideale seizoenskalender ziet er zo uit: zomer, een week herfst, en dan gewoon elke dag Kerstmis tot het weer lente word.

image

Waarom hou ik zoveel van Kerstmis? Een combinatie van heel erg veel dingen! De gezellige sfeer, het lekkere eten, familie bij elkaar, kaarsen, kerstverlichting, cadeautjes kopen, cadeautjes krijgen, mooie make-up en kleedjes, sneeuw en nog vanalle andere dingen.

De pret begint voor mij al bij het kopen van de cadeautjes. Ookal weet ik vaak niet goed wat ik moet kopen, maar daar vind ik altijd wel een oplossing voor. Het is zo gezellig om in de late namiddag te gaan shoppen, het word al een beetje donker en de mooie kerstverlichting brand in de hele stad. Natuurlijk alleen als onze burgemeester menneertje Tobback eindelijk eens zou beslissen om de kerstverlichting aan te steken. Want die brand NOG ALTIJD niet, tot mijn grote ergernis!

Ik heb altijd twee kerstfeesten: Kerstavond bij de familie van mama en Kerstdag bij de familie van papa. En oh, die twee dagen, love love love. De avond op voorhand leg ik al mijn kleding klaar, bedenk ik welke make-uplook ik ga maken en wat ik met mijn haar ga doen. Het klaarmaken zelf vind ik nog veel leuker. Ik voorzie altijd een paar uur om mij klaar te maken, lekker veel tijd nemen om mijn haar en make-up te doen, geweldig! En dan het Kerstfeest zelf. Bijpraten met de familie en lekker hapjes eten, de cadeautjes openmaken en zien hoe blij iedereen is met zijn cadeau’s, het heerlijke eten en dan het gevoel dat je hebt na het eten. Iedereen zit helemaal vol en meestal kijken we dan een cheesy Kerstfilm die dan op in overvloed worden uitgezonden. Ik snap niet hoe sommige mensen dit niet leuk kunnen vinden!

image

Dan heb je natuurlijk nog de dagen na Kerstmis, die voor mij toch ook altijd wel feestelijk zijn omdat nieuwjaar er dan aankomt. Weer helemaal opmaken, samen met vriendinnen, lekker uit eten gaan en dan gaan feesten!

Voor mij is december echt the most wonderfull time of the year! Ik kan echt niet meer wachten tot het eindelijk Kerstmis is. En ook niet tot de kerstverlichting eindelijk aangaat in Leuven…

Zo, dat moest ik even kwijt. Omdat ik overloop met kerstenthousiasme. En omdat mijn vriend een beetje gek word van mijn gezaag over Kerst… En dan heb ik het nog niet eens gehad over de kerstliedjes die ik al vanaf midden november zit te luisteren.
Please, tell me dat ik niet de enige ben die zo ongelofelijk veel houd van Kerstmis!

XOXO Jerka

Geef een reactie

