Terugblik op 2014

tumblr_nhei6e31kT1s7f71wo1_500De laatste dag van het jaar is al weer aangebroken. Cliché, cliché, maar wat is het verschrikkelijk snel gegaan! Er zijn dit jaar heel veel dingen veranderd voor mij, er zijn een paar minder leuke momenten geweest maar zeker ook genoeg leuke. Als je meer wilt weten over mijn 2014 lees dan zeker verder.

Januari

In januari begon ik meerdere keren per week een artikel te schrijven op deze blog. Ik kreeg er echt plezier! Ik was een beetje confused met mezelf omdat het werk zoeken niet goed ging en ik eigenlijk niet meer wist wat ik echt graag wou doen.

Februari

Ik begon in deze maand als maar meer te twijfelen over mezelf en de keuzes die ik had gemaakt. Ik had nog steeds geen werk en dat was heel demotiverend. Ik wist niet goed wat ik wou in de toekomst en alle plannen die ik had gemaakt zakten allemaal in elkaar.

tumblr_nhem9aStuH1r1ucl4o1_500Maart

De maand dat ik 19 werd! Mijn laatste jaar als tiener, want binnen drie maand word ik al weer 20 jaar. Voor de rest was dit niet echt een leuke maand. Ik had mijn eerste paniekaanval en heb me daarna een aantal weken héél slecht gevoeld. Ik had een laatste sollicitatiegesprek en spendeerde veel dagen in bad, niet wetend wat er allemaal aan de hand was.

April

Ik kwam erachter dat ik last had van anxiety en paniekaanvallen. Ik voelde me deze maand een beetje beter omdat ik ook echt wist waarom ik al die vreemde gevoelens had en ik het eindelijk een plaatsje kon geven.

Mei

In mei mocht ik voor de aller eerste keer gaan stemmen! Ik voelde me heel volwassen op dat moment, maar eigenlijk was er niet veel speciaals aan. Mijn zus ging samenwonen met haar vriend. Dat was een hele grote verandering. Nu zijn het alleen nog mijn mama en ik en is het veel rustiger in huis.

Juni

Ik ging een week op het huis en de huisdieren van mijn papa passen terwijl hij op vakantie was. Hier heb ik super hard van genoten omdat ik zo lang bij mijn lieve hond kon zijn die ik niet vaak meer zie. Het appartement van mijn zus & haar vriend was helemaal in orde en ze gaven een housewarming, een leuk familiemoment. Op 8 juni plaatste ik een artikel op mijn blog over de anxiety die ik de laatste paar maanden had. Ik vertelde het tegen familie en mijn vriend. Een hele grote stap voor mij, maar ik ben blij dat ik het verteld heb.

Juli

In juli paste ik de hele maand op het huis en de huisdieren van kennissen.Mijn vriend ging op vakantie en dat was de eerste keer dat we elkaar twee weken niet zagen. Ik heb hem heel erg gemist maar ondertussen had ik wel lekker veel tijd om met vrienden af te spreken. Het was zalig weer en ik heb genoten van veel zomerfeestjes.

tumblr_nhd2d0J5fd1qzyjdbo1_1280Augustus

Augustus was een heel fijne maand. Ik had helemaal niet veel last van mijn anxiety en ik deed veel leuke dingen. Ik ging naar Walibi en naar de Zoo van Antwerpen en had veel leuke dagen met mijn vriend. Ook werd in deze maand mijn keuze definitief, ik schreef me in aan de hoge school! Een hele grote stap voor mij en iets wat ik dacht dat ik nooit ging doen.

September

Deze maand zat vol met nieuwe dingen en veranderingen en bracht daarom ook veel paniek met zich mee. Ik ging na een jaar weer naar school! Ik ben nog altijd blij dat ik besloten heb om voedings- en dieetkunde te studeren en ook wel fier dat ik het nog altijd volhoud! Op 17 september beviel mijn zus van haar eerste dochter, Emily. Een klein, lief wondertje. Ik ben helemaal geen baby-persoon en heb zelf absoluut geen kinderwens, maar deze kleine schat heeft toch wel mijn hart verovert. Ik sprak af met vrienden die ik al een tijdje niet meer had gezien en beleefde leuke momenten met hun. Ook ging ik voor de eerste keer naar de psycholoog om aan mijn angst en paniekaanvallen te werken.

Oktober

Op 5 oktober was ik al weer twee jaar samen met mijn vriend, ik ben zo ongelofelijk blij met hem <3. Mijn mama werd 45 jaar en gaf een groot feest voor haar vrienden. Ik ging een uurtje helpen aan de kassa en ik vond het geweldig om mijn mama zo gelukkig te zien. Ook heb ik mezelf een beetje beter leren kennen deze maand Ik ging verschillende keren naar de psycholoog en kwam daar heel veel te weten over paniekaanvallen. Ik heb nog een hele lange weg te gaan maar je moet ergens beginnen! Op het einde van de maand was ik vaak ziek en gebeurde er ook minder leuke dingen.

November

In november werden die minder leuke dingen gelukkig opgelost! Ik werd nog steeds vaak ziek en kwam erachter dat mijn weerstand eigenlijk veel te laag is. Wanneer ik niet ziek was had ik een paar fantastische feestjes met vrienden.

December

De eerste kerst met een baby in de familie was helemaal fantastisch! Iets minder leuk is de examenperiode die begon… De laatste drie weken heb ik bijna alleen maar geleerd en dat gaat zo nog wel een tijdje door. 5 januari heb ik mijn eerste examen en mijn laatste is pas op 19 januari.

Ik ben in dit jaar erg veranderd. In het begin van het jaar ging het allemaal niet zo goed maar de laatste paar maanden heb ik echt aan mezelf gewerkt en ik voel me al een heel pak beter. Ik ben trots op mezelf dat ik een paar dingen heb gedaan die daarvoor helemaal onmogelijk leken en ik ben blij met hoe 2014 verlopen is. Door de minder leuke dingen die gebeurd zijn heb ik op sommige dingen een andere kijk gekregen en dat heeft me veel geholpen. Morgen komt er een artikel online over mijn doelen voor 2015, dus als je die graag wil weten kom dan zeker morgen een kijkje nemen.

tumblr_nhegp2laWN1sjm5zgo1_500Ik wens iedereen héél veel plezier op NYE, begin 2015 allemaal met een leuk feestje!

XOXO Jerka

Geef een reactie

