Doelen voor 2015

e2e5315aa1abafb41a600ba2fba6652fNormaal doe ik niet echt mee aan goede voornemens. Ik weet dat ik ze waarschijnlijk toch niet ga volhouden & dan stel ik mezelf alleen maar teleur. Het enige voornemen dat ik in de laatste 2 jaar heb waargemaakt is stoppen met roken. Op 7 januari ben ik al weer 2 hele jaren gestopt en daar ben ik echt trots op! Omdat ik er zo’n fijn gevoel bij krijg als ik hieraan terugdenk, heb ik voor 2015 toch weer een aantal doelen opgesteld.

Van mijn anxiety af geraken

Ik wil dit jaar volledig van mijn angst & paniekaanvallen af geraken. En ja, dit gaat verschrikkelijk moeilijk worden! De psycholoog zegt dat er een grote kans is dat het helemaal weg gaat als ik er maar hard genoeg voor werk. Ik wil gewoon zoveel dingen doen en nieuwe mensen leren kennen en door mijn anxiety is dit heel moeilijk voor mij. Ik weet dat dit heel moeilijk wordt maar ik wil dit ook héél graag bereiken.

Gezond leven

Ik ben al een hele tijd bezig met gezond eten en meer bewegen. Maar dit jaar wil ik het nog serieuzer doen. Meer tijd steken in recepten zoeken, mezelf vaker inhouden als ik iets slecht wil eten, … Ik ga zeker niet nooit meer ongezond eten, dat ga ik mezelf niet aandoen. Af en toe genieten van slechte dingen is gewoon veel te leuk en lekker.

Ik dacht eerst mijn fitnessabonnement stop te zetten maar dat heb ik toch niet gedaan. Het geld dat elke maand van mijn bankrekening gaat geeft me toch een beetje motivatie om vaker te gaan. Ik wil ook terug meer krachttraining doen en dat gaat gewoon makkelijker in de fitness.

Ook wil ik dit jaar de Bikini Body Guide van Kayla Itsines afmaken. En misschien zelfs ook de tweede. Ik ben er al twee keer mee begonnen maar kon het telkens niet volhouden, nu moet ik maar even doorzetten! Ik heb nu dé perfecte inspiratiefoto gevonden hoe ik er wil uitzien, hopelijk krijg ik hierdoor nog meer zin om eraan te beginnen.

f12f59772e0a9a61a0aed0c33db1cb7b-tileMeer aan mezelf denken

De laatste paar jaar heb ik mezelf vaak aan de kant geschoven om iets voor een ander te doen. Dat wil ik ook zeker blijven doen, maar niet meer te vaak. Ik wil meer aan mezelf denken. Dingen doen die ik graag wil doen en geen rekening houden met iemand anders. Ik hoop ook eindelijk écht te beslissen wat ik nu wil doen later en of ik nog verder ga studeren na dit jaar.

Serieuzer met mijn blog aan de slag gaan

Ik wil meer artikelen posten, betere foto’s maken, over andere dingen bloggen dan beauty en nog heel veel andere dingen. Begin februari staan er al een paar veranderingen op de planning waar ik heel hard naar uitkijk!

Allemaal redelijk grote doelen die veel werk nodig hebben, maar ook allemaal dingen die héél graag wil. Ik hoop dit jaar echt aan mijn toekomst te werken, maar toch ook niet té veel dingen te plannen. Ik heb geleerd dat ik daar alleen maar stress van krijg. Hopelijk behaal ik deze doelen allemaal in 2015!

large (6)Heb jij iets wat je echt wil bereiken dit jaar?

Nog even een kleine mededeling: Er zullen de volgende weken geen photo diary’s online komen. Ik zit midden in de blok en op 19 januari heb ik pas mijn laatste examen. Ik doe dus niet veel andere dingen buiten studeren.

XOXO Jerka

  1. Inge

    Meer aan mijzelf denken is ook echt iets waar ik meer aan moet denken. Goede doelen hoor! Wel haalbaar ook, denk ik. Succes, en ik hoop vooral dat die eerste iets wordt! Leuke blog, ik volg je nu via bloglovin XO

Geef een reactie

