Catrice Ultra Fine Ink Eyeliner Waterproof

P1030965Omdat mijn favoriete eyeliner nogal aan de dure kant is, ben ik opzoek gegaan naar een goedkopere. Ik gebruik niet meer elke dag eyeliner en vind het zonde om een duur product te laten uitdrogen wanneer hij nog niet eens voor de helft op is. Wanneer ik budget make-up zoek, ga ik altijd eerst bij Catrice en Essence kijken. Ik had bij een aantal beauty guru’s deze Catrice eyeliner wel eens voorbij zien komen en besloot hem ook te proberen.

P1030978De verpakking scoort al direct bij mij. Zwart met metallic blauwe details. De draaidop zit stevig vast, hij zal dus niet makkelijk opengaan als je hem in je handtas meeneemt.

P1030982Wanneer je de dop eraf draait zie je de brush applicator. Verschillende lange haartjes die samen een fijn borsteltje vormen. Als je niet gewend bent om met zo’n applicator te werken moet je wel even oefenen. Ik ben zelf ook nog geen master in eyeliner aanbrengen met dit borsteltje.

P1030861-tileZoals je op de foto’s kan zien heb ik geen strakke lijn kunnen zetten, oefenen dus! Ook vind ik mijn wing net niet puntig genoeg, daarvoor neemt het borsteltje te veel product op en kan ik niet fijn werken.

Maar het grootste probleem met deze eyeliner is de houdbaarheid. Hij zou waterproof moeten zijn, wat dus betekend dat hij lang moet blijven zitten. En dat doet deze eyeliner helemaal niet. Na ongeveer een uur begint hij mega hard te smudgen en gaat hij ophopen in mijn crease. Als je de eyeliner nog een paar uur langer laat zitten begint hij ook af te brokkelen. You had one job, eyeliner, and you completely failed… Ook droogt deze eyeliner glanzend op en niet mat. Dat is misschien niet voor iedereen een probleem, maar ik heb graag een matte eyeliner.

P1030958Geen aanrader dus, deze eyeliner van Catrice. Gelukkig kost hij maar €3,39 en ben ik dus niet al te veel geld kwijt.

The search goes on!

XOXO Jerka

Eén reactie

Geef een reactie

