Look – Matt About You

P1030912Donkere lipstick kleuren vind ik geweldig mooi maar zelf draag ik ze bijna niet. Overdag draag ik bijna nooit een uitgebreide make-up look en dan vind ik een donkere lipstick als snel too much. Ik besloot om een simpele ooglook te maken die mooi past bij mijn favoriete donkere lipstick van MUA. En ik vind deze look ook heel geschikt om dagelijks tijdens de wintermaanden te dragen.

P1030917-tileVoor deze ooglook gebruikte ik het MUA Undressed palette en een 180 oogschaduw palette waar helaas geen merk of naam op staat.

De look is eigenlijk heel simpel. Ik bracht eerst een matte wit-roze kleur aan over mijn hele ooglid. Daarna bracht ik de kleur Hazel uit het MUA Undressed palette aan in mijn arcadeboog en outer V. Die kleur blende ik uit tot ik tevreden was met hoe het eruit zag. Om alles nog een beetje meer diepte te geven bracht ik mat zwart aan in mijn outer V, let wel op dat je niet te veel oogschaduw op je kwast neemt want dan word het al snel te donker. De zwarte kleur blende ik een beetje uit tot er

geen harde lijnen meer te zien waren. Als laatste bracht ik de kleur Hazel aan onder mijn oog, van de buitenste ooghoek naar het midden toe.

Ik maakte een dunne wing met de Liquid Eyeliner van The Body Shop en bracht nog twee laagjes Get Big Lashes mascara aan van Essence.

P1030911Ik had zin om nog eens te spelen met nepwimpers, en dat deed ik dan ook. Ik nam de 202 lashes van Eylure en knipte die in kleine stukjes van ongeveer een halve centimeter. Ik bracht drie kleine stukjes aan op de buitenkant van mijn wimperlijn. Dit ziet er véél natuurlijker uit dan wanneer je een hele strip wimpers gebruikt.

Mijn wenkbrauwen heb ik bijgetekend met de Eyebrow Stylist set van Essence.

P1030941Als foundation gebruikte ik de Garnier BB cream en die poederde ik af met het All About Matt fixing powder van Essence. Ik heb mijn gezicht geshaped met de Terracotta 4 seasons bronzer van Guerlain en als blush gebruikte ik de Silky Touch Blush van Essence in Adorable. Ik gebruikte de ELF highlighter Gotta Glow op mijn jukbeenderen en een beetje op mijn cupidoboog.

P1030926En dan de lipstick waarvoor ik deze look heb gemaakt, MUA Lipstick in Shade 1. Dit is een donkerrode, glanzende kleur. Het enige probleem met deze lipstick is dat hij ontzettend hard in de

lijntjes rond mijn lippen trekt en dat ik een matte lipstick eigenlijk veel mooier vind. Ik las ergens dat je elke lipstick mat kan maken door deze aan te brengen op je lippen, een kleenex op je lippen te drukken en over die kleenex een gezichtspoeder aan te brengen. De lipstick is niet super mat geworden maar wel een heel stuk minder glanzend! En hij kruipt nu ook niet meer in de lijntjes rond mijn lippen, score! Ik ben heel blij dat ik dit trucje ontdekt heb want nu ga ik deze lipstick zeker en vast vaker dragen.

P1030930Ik ben btw ook hélemaal verlieft op deze Brooklyn pull van de H&M, 10miljoen hartjes!

Verander jij van make-up look in elk seizoen, of let je daar helemaal niet op?

XOXO Jerka

Geef een reactie

