Look – Valentine’s Day

P1040328Morgen is het Valentijn! Ik ga zelf niets speciaal doen met mijn vriend, omdat wij Valentijn niet vieren. Gewoon omdat het elke dag eigenlijk een beetje een feest is bij ons haha! En ook omdat alle restaurants vol zitten met verliefde koppeltjes en dat vind ik zelf niet echt aangenaam gezelschap (ik ben helemaal geen romanticus…). Omdat er natuurlijk heel veel andere mensen zijn die deze dag vol liefde wel vieren, besloot ik om een look te maken die ik perfect vind voor een date. Een zachte ooglook, die wel goed zichtbaar is maar niet overdreven, want zeker als je een eerste date hebt wil je er niet helemaal anders uitzien dan normaal. En ook geen lipstick, omdat die waarschijnlijk toch alleen maar in de weg gaat zitten…

P1040224Voor deze ooglook gebruikt ik het Undressed palette van MUA en een limited edition MAC pigment, namelijk Whisper Pink.

Ik heb de kleur Rose Ash aangebracht in mijn binnenste ooghoek. Daarna heb ik de kleur Tawny over mijn bewegend ooglid aanbracht. In mijn buitenste ooghoek en crease bracht Gild aan en die heb geblend tot er geen strakke lijn meer te zien was. Om alles een beetje meer diepte te geven bracht ik de Henna aan in mijn outer V en die kleur heb ik ook een beetje geblend. Deze kleuren komen allemaal uit het Undressed palette van MUA. Om nog extra sparkle toe te voegen en de look een beetje flirterig te maken bracht ik het MAC pigment Whisper Pink aan in het midden van mijn ooglid. Ook bracht ik de kleur Tawny aan onder mijn oog en liet ik Henna van uit mijn outer V doorlopen tot onder mijn oog.

Om de look helemaal af te maken tekende ik een winged liner met mijn geliefde Liquid Eyeliner van The Body Shop en bracht ik twee laagjes Get Big Lashes mascara van Essence aan. Mijn wenkbrauwen heb ik bijgetekend met de Eyebrow Stylist set van Essence en om ze in vorm te houden gebruikte ik de Eyebrow Gel van Hema.

P1040342Als foundation gebruikte ik de Garnier BB cream. Om de donkere cirkels onder mijn ogen de verbergen bracht ik de High Definition Lifting Concealer van ELF aan. Ik poederde alles af met het All About Matt fixing powder van Essence. Ik heb mijn gezicht geshaped met de Terracotta 4 seasons bronzer van Guerlain en als blush gebruikte ik de Silky Touch Blush van Essence in Adorable. Als highlighter gebruikte ik de ELF highlighter in Gotta Glow en die bracht ik aan op mijn jukbeenderen, neusbrug en cupidoboog.

Op mijn lippen heb ik een Born Lippy van The Body Shop aangebracht in Watermelon. Dit is een heel verzorgende lippenbalsem die lekker ruikt en smaakt. Op een date kan er natuurlijk wel een gekust worden en als je dan een felle lipstick aanhebt zit die daarna op de lippen van je vriend en is hij bij jou misschien helemaal uitgeveegd, dat is natuurlijk niet echt handig…

P1040339Heb jij leuke plannen voor Valentijn? Een leuke date met je vriend (of toekomstige vriend) of een gezellig avondje met vriendinnen? Of doe je gewoon helemaal niks speciaal zoals mijn vriend en ik gaan doen :p?

XOXO Jerka

Geef een reactie

